Nieuws
Mortal Kombat 11

Eerste gameplay en nieuwe personages voor Mortal Kombat 11 onthuld

Spelers kunnen personages naar eigen smaak aanpassen

Geschreven door Michel Musters op
Tijdens een livestream gisteravond is de eerste gameplay van Mortal Kombat 11 getoond. Daarnaast zijn diverse personages onthuld.

Een van de nieuwe personages is Geras, die de tijd kan beïnvloeden. Andere speelbare personages zijn Scorpion, Baraka, Sonya Blade (gespeeld door actrice en worstelaar Ronda Rousey), Sub-Zero, Raiden, Jax, Kung Lao, Shinnok, Kronika, Liu Kang en Shao Kahn. Laatstgenoemde is bestemd voor mensen die de game reserveren.

De personages kunnen ook op allerlei manieren door spelers worden aangepast. Zo zijn er diverse skins voor het uiterlijk, intro- en winst-vieringen, maar ook speciale moves en brutalities die via gameplay kunnen worden ontgrendeld en aan personages worden gekoppeld.

Mortal Kombat 11 komt op 23 april uit op pc, PlayStation 4, Xbox One en Switch. PS4- en Xbox One-gamers die de game reserveren krijgen automatisch toegang tot een bèta op 28 maart. Hieronder zijn diverse trailers van de game te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vechtgame Power Rangers: Battle for the Grid aangekondigd The Farewell Wilderness uitgelicht in Days Gone-trailer
20

Reacties op: Eerste gameplay en nieuwe personages voor Mortal Kombat 11 onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 18 januari 2019 08:49
    Jung Lau.. .. .. .


    KUNG LAO.


    geen dank! goeie morgen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 januari 2019 08:59
    @casualkiller Shinook moet ook Shinnok zijn.
    Zet anders iemand op dit artikel die ook verstand heeft van Mortal Kombat en niet iemand die op z'n gehoor namen gaat intypen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 18 januari 2019 10:08
    @darkmanwls Had je ook wel op een iets nettere manier kunnen zeggen.
    En dat in verdediging van een franchise die Konsistent de K gebruikt i.p.v. C

    P.s. Konsistent was met opzet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 januari 2019 15:42
    @Arisu netter? Wat is er zo erg aan wat ik zeg dan? Niet zo'n teer zieltje hebben joh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 18 januari 2019 16:00
    @darkmanwls Teer zieltje? Volgens mij was jij de gene die direct begon te vragen naar een andere schrijver vanwege een paar simpele spel fouten. Een beetje begrip tonen voor de fouten van je medemens mag wel hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 januari 2019 16:44
    @Arisu geen spelfouten. Gewoon compleet de verkeerde naam. Van een van de main characters

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 18 januari 2019 16:59
    @darkmanwls Jung Lau, Kung Lao, Shinook, Shinnok. Zijn niet bepaald wereld verwoestende fouten. Ze zijn ook niet bepaald onherkenbaar ofzo, alsof ze Sonya opeens Henk zijn gaan noemen. Zeker geen fouten waar direct een andere schrijver voor gezocht moet gaan worden. Het is nog net niet zo dat je direct gaat vragen voor het ontslag van deze schrijver.

    Alleen daar waar niet gewerkt word, worden geen fouten gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 18 januari 2019 20:06
    @darkmanwls Je hebt gewoon gelijk hoor. Op een doorsnee nieuwsplatform zou dit nog acceptabel zijn. Maar een website gericht op gamers? Ik vind van niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 18 januari 2019 20:37
    @XtraLinkUK , @darkmanwls Ik zie dat ik in de minderheid ben wat betreft tolerantie voor belachelijk kleine foutjes, dus ik zal het maar opgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 18 januari 2019 09:32
    Verschillende skins, verschillende winst en intro vieringen……..stinkt naar microtransacties. Hoop dat ik het mis heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 18 januari 2019 10:06
    @Aces-82 Ga daar maar vanuit inderdaad. In Mortal Kombat X kon je zelfs middels microtransacties fatalities/brutalities/whatever kopen, zodat je ze tijdelijk met één druk op de knop kon uitvoeren, in plaats van gewoon de juiste knoppencombinatie zien te vinden.
    Waarom spelers immers zelf door trial en error en door eigen speurwerk de vele combinaties laten vinden en zo het spel daadwerkelijk te spelen zoals het bedoeld is, als je er ook plat geld mee kan verdienen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 18 januari 2019 11:07
    Je kan alleen Shao Kahn krijgen als je preordert, microtransacties ewwww. Ik laat dit heel ver links liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 18 januari 2019 15:24
    @AlexKidd
    Zullen ze niet wakker van liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 18 januari 2019 12:22
    Ik pre order alleen als ik Baraka Obama kan krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 18 januari 2019 12:52
    steeds hetzelfde met beat'em-ups. Paar nieuwe personages en voor de rest same old same old. Waarom niet eens wat meer nieuwe personages? Los daarvan vette game zo te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 18 januari 2019 15:25
    @Fordon_Greeman
    Omdat de community dan weer gaat zeiken dat ze veel personages missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 18 januari 2019 16:08
    @Fordon_Greeman

    De community maakt het ook zo.
    Zonder de vaste prik aan vechters gaat de hele community meteen op haar achterpoten staan en blaffen dat het geen MK is.
    Dus de makers zijn ook wel verplicht on de vaste groep erin te stoppen.

    Maar ik vind wel dat ze dan nog altijd kunnen vernieuwen, er zijn vecht games die 70+ vechters hebben. Nou is dat ook niet nodig maar er is dus geen enkele reden om er geen 30 in te stoppen zoals in de MK:trilogy.
    Dan kunnen ze de helft volledig oud houden en de helft weer lekker vernieuwen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 18 januari 2019 20:00
    @watashi wa maurice desu. Zeker waar.

    Het riekt behoorlijk naar dlc net na release enz. Ik kijk eerst de kat uit de boom voordat ik weer met Kitana en Jade ga stoeipoezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 18 januari 2019 23:45
    @Fordon_Greeman Bij mortal kombat 3 probeerden ze dat. veel nieuwe characters, en een hoop oude eruit.
    De reacties waren "waar is scorpion" en "waar is johnny cage" en "waarom is sub zero ineens geen ninja meer?"
    Als er 1 groep moeilijk tevreden te houden is dan zijn t wel gamers, en helemaal gamer fanboys. Ze willen vernieuwing in hun game series, maar tegelijkertijd ook weer niet, want dan is het niet meer hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 januari 2019 12:15
    @darkmanwls exact! Eigenlijk zijn we een stelletje zeurpieten