Nieuws
Spider-Man

Eerste dlc voor Spider-Man komt al op 23 oktober

The Heist, Turf Wars en Silver Lining verschijnen dit jaar

Geschreven door Michel Musters op
De eerste downloadbare content voor Spider-Man verschijnt op 23 oktober.

De game zelf komt op 7 september uit op PlayStation 4. Anderhalve maand later kan dus de eerste betaalde dlc verwacht worden in de vorm van Spider-Man: The Heist. De uitbreiding richt zich op de terugkeer van Felicia Hardy, oftewel de Black Cat. De dlc bevat nieuwe missies en uitdagingen, nieuwe vijanden en drie pakken die ontgrendeld kunnen worden.

De tweede en derde uitbreidingen, Turf Wars en Silver Lining, komen respectievelijk in november en december uit. De inhoud van deze dlc is nog niet aangekondigd. De drie uitbreidingen vallen onder de The City That Never Sleeps-noemer en kunnen samen of los gekocht worden.

Hieronder is ook een nieuwe video van de game te zien, waarin uitgelegd wordt hoe ontwikkelaar Insomniac Games een goede actiescène in de game weet te krijgen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Prison Architect is een van de Xbox Games with Gold van september Nindies Showcase toont nieuwe indietitels voor Switch
24

Reacties op: Eerste dlc voor Spider-Man komt al op 23 oktober

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Bouddieehh

    • 29 augustus 2018 09:31
    Belachelijk! Ik overwoog eerst om dit spel te kopen omdat ik van jongs af aan al Spider-Man fan ben. Maar een half spel releasen en dan 2-3 DLC’s binnen een kwartaal uitgeven is gewoon idioot.

    Soort Destiny (2) gevoel krijg ik hiervan. Ik vermaak me wel tot Red Dead Redemption 2 uit komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Surveyor

    • 29 augustus 2018 09:33
    @Bouddieehh
    Ik denk er precies het zelfde over. Voelt net of de game nog niet af is dan ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sausbert

    • 30 augustus 2018 14:04
    @Bouddieehh Echt belachelijk ja. Ze hadden de DLC gewoon pas over 6 maanden moeten uitbrengen en jou wijs moeten maken dat ze er al die tijd aan gewerkt hebben.

    Wat een gejank om niks zeg. Een half spel? Ze hebben jaren aan de game gewerkt, je doet 20 uur over alleen en uitsluitend de verhaallijn als je alle cutscenes overslaat en je krijgt een gigantisch New York vol met collectibles en verhalende sidequests tot je beschikking. Inderdaad een half spel.

    Je weet verder niet eens hoe lang de DLC is en je negeert het feit dat er geen microstransacties in zitten en alle pre-order bonussen (behalve het thema bij de digitale pre-order) gewoon in de game gratis en voor niks te unlocken zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bouddieehh

    • 29 augustus 2018 10:16
    De game duurt +/- 20 uur in de stand alone. Duurde de game +/- 60 uur en dat ze daarna nog wat DLC doen kan ik het nog wel accepteren maar dit is gewoon zo snel en veel mogelijk graaien in een korte tijd.

    Ik hoop dat alle reviewers zich hier eens tegen verzetten en zoals Jimquisition dat doet door een 2/10 score geven (NBA2k). In plaats dat de reviewers alle studio’s maar naar de mond praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ries

    • 29 augustus 2018 10:25
    Dit is dus precies wat ik gister op Tweakers al aangaf betreft het verbod op lootboxes in Belgie. Ik gaf aan dat wij gamers dat hele lootbox/microtransactie gebeuren/dlc moeten boycotten. Helemaal met online games als fortnite of pubg is het toch (in mijn ogen) veel toffer/uitdagender om dat ene setje, wapen of auto (in gran tourismo) met bloed zweet en tranen vrij te spelen ipv te kopen!?? Bedoel het geeft je toch veel meer trots en status en andere spelers zien dan dat je je best gedaan heb.
    Games zijn een verschrikkelijke melk-koe geworden, en worden uitgekleed gereleased! Ik nam Destiny 2 als voorbeeld, je koopt de game voor 60% maar wel voor de volle mep..de rest wordt verdeeld in stukjes a €30. Dit is echt oplichterij, en er zijn er tal van (Division, CoD, BF) en nu dus ook $piderman man man man gestript!
    Rockstar is de enige die games met liefde onderhoudt voor de spelers en gratis.

    vroeger kocht je een cardridge of cd rom en klaar, geen gezeik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 29 augustus 2018 10:49
    @Ries Rockstar is er geen uitzondering in. Pre-order RDR2 voor een extra missie. En in GTA V worden mensen die wat minder vrije tijd (over) hebben om online leuke dingen te doen over gehaald om aan shark cards te beginnen. Die debiele lange grind is ook niet tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 29 augustus 2018 11:39
    @Vogeltje dat valt best mee. Als je weet hoe kan je ook zonder actief bezig te zijn zat geld verdienen in GTA Online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 29 augustus 2018 15:16
    @Ries Rockstar is zeker niet de enige comrade.

    Kijk naar CD Projekt Red.

    The Witcher III kostte dan wel 60 euro en de season pass 30 euro.

    Maar de season pass voegde ruim 50 uur aan content toe.

    Daarvoor wil ik best DLC kopen tegen een leuke prijs!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 29 augustus 2018 10:25
    dus we gaan het review cijfer beoordelen op dlc dat nog niet uit is, niks heef te maken met de game voor nou en niet eens kijken naar het spel zelf hoe het is gebaseerd op zatber dlc uitkomt? (en misschien ook nig wel goede.. lijkt mij dat de game zo goed als klaar is en dat de dlc potentie heeft.. kan natuurlijk ook hard zuigen maar is nu geen zorg)

    ga eerst het spel spelen en daarna praten we verser of het een 2/10 is, ja? (stiekem weet jij heus wel dat dit nooit een 2/10 is)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bouddieehh

    • 29 augustus 2018 11:47
    @Marcus88 een deel van mijn waardering voor een spel is de content. Dit klinkt als een grijsgedraaide plaat maar kijk hoe World of Warcraft en Witcher 3 omgaan met DLC. WoW is uitgebreider en heet het een expansion maar toch, elke expansion voelt af met genoeg te doen en nog een hoop uitbreidingen.

    Bij Destiny en spiderman is het de insteek geweest om vanaf dag 1 de hoofdprijs te vragen voor het spel en daarna nog voor €60-80 aan DLC te vragen. Dat is gewoon flessentrekkerij.

    Als ik begaafd was qua reviewen had ik zeker een paar puntjes afgetrokken van de waardering wanneer de game niet af is of omdat er lootboxes in zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 29 augustus 2018 12:29
    @Bouddieehh ik denk dat je het verkeerd ziet. De game zoals die gereleased wordt is gewoon af. Je betaald 60 euro voor een spel met een begin en eind. Los of je er dlc voor aanschaft of niet, je kan dit spel gewoon spelen.

    Nu ziet de ontwikkelaar dat bij het tonen en promoten van de game iedereen laaiend enthousiast is over deze game. Dan kan zo’n bedrijf 2 dingen doen. Geen dlc maken en zich zsm richten op een deel 2. Hier kan pas een goede start aan gemaakt worden wanneer het eerste deel geld op levert omdat het enorm veel geld kost om zoiets te maken. Of ze beginnen met het ontwikkelen van dlc, wat veel goedkoper zal zijn om te maken omdat het in hetzelfde spel afspeeld en daardoor ook veel eerder mee gestart kan worden.

    In het kader van geld verdienen is dlc ook veel aantrekkelijker gezien de ontwikkelingskosten en het geld wat veel sneller terug verdiend wordt. (Dit geeft ook een veel betere basis voor een fatsoenlijk vervolg). Daarnaast houd je je fans langer gebonden aan je spel waardoor ze meer waard voor hun geld krijgen.

    Nu ze gekozen hebben voor dlc is het zinvol dit uit te brengen wanneer er nog volop interesse in is en het spel nog veel gespeeld wordt. Dit doe je simpelweg niet een jaar na datum. Er zijn maar weinig spellen die daarmee weg komen zoals bijvoorbeeld Mario Kart 8, hoofdzakelijk ook omdat dat spel nog volop gespeeld wordt.

    Door te zeggen dat je het spel niet gaat halen omdat het niet af is, simpelweg omdat er dlc bij zit is erg kortzichtig en eigenlijk alleen in je eigen nadeel. Je mist hierdoor een spel wat je wellicht fantastisch mooi had gevonden. Deze manier van extra game content uitbrengen is gewoon goed. Je kiest er zelf vooor na een maand of 2 of je dit wel of niet de moeite vindt. Ik zou je deels gelijk geven wanneer de dlc al op dag 1 erbij zou verschijnen maar een maand of 2 later vindt ik gewoon goed.

    Als je dan toch een waardering moet geven voor de content dan moet je het spel beoordelen zoals deze nu is en ipv punten aftrek te geven omdat er meer content komt moet je als je heel eerlijk bent juist meer punten geven omdat er nog content in aantocht is. Dit zal uiteraard niet gebeuren want geen enkele revieuwen geeft punten voor iets wat hij/zij nog niet heeft gezien of gespeeld maar dat terzijde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 29 augustus 2018 13:20
    @Jumpman
    Het gaat voornamelijk om de beeldvorming.

    DLC aangekondigd voordat de game uit is:
    Het spel zal wel niet af zijn, waarom hebben ze dit niet meteen toegevoegd etc etc

    DLC aangekondigd 2-3 weken nadat het spel uit is:
    Super, ik vond het al een gave game en kan niet wachten op de DLC, Eindelijk nieuwe levels etc etc

    Deze zelfde discussie kwam toen er DLC voor BotW aangekondigd was voordat de game uit was.
    (Bijna) iedereen is het er nu wel over eens dat de base game meer dan genoeg content bevat maar op het moment dat het nieuws over een DLC uitkwam, waren er genoeg mensen bang dat dat de game bewust kleiner was gemaakt om de DLC mogelijk te maken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 29 augustus 2018 14:05
    @Jumpman
    Het is werkelijk waar echt belachelijk en schandalig. De game komt september 2018 uit en er komen drie DLC pakketten uit in de drie maanden die nog volgen dit jaar. Dus de komende maanden moet je elke maand een bedrag lappen om het complete spel te spelen!

    De DLC pakketten zijn dan ook al af, want je gaat dat niet even in een maandje in elkaar draaien. Hierdoor lijkt het echt alsof ze delen uit de game hebben gehaald om even lekker te cashen. Dit zou echt niet mogen.

    DLC, dat mag pas gemaakt worden als de game daadwerkelijk uit is en je als ontwikkelaar nog toffe ideeën hebt om toe te voegen achteraf. Goede voorbeelden zijn Rockstar, Blizzard of een From Software

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 29 augustus 2018 16:43
    @garciagarcia dus omdat zij de dlc na de release hebben aangekondigd is het wel goed? Wetend dat je zoiets niet even in een maandje in elkaar zet? Wie hou je dan voor de gek? En denk je niet dat het voor een bedrijf, welk bedrijf dan ook het zinvoller is om al het personeel aan het werk te houden? Nu zijn de mensen die verantwoordelijk zijn voor character disign klaar en moet het spel verder qua level disign nog afgemaakt worden. Die mensen mogen van jou dus niet alvast aan iets nieuws werken omdat de rest nog niet af is? Als je zelf een onderneming zou hebben wil je al je mensen productief hebben, en je kan dan de schijn hoog houden door te doen of ze met niks zinvols bezig zijn maar vooral als je te maken hebt met investeerders heb je simpelweg niet altijd de keus. Het blijft overigens wel jou eigen keus wat je er mee doet of hoe je het oppakt maar ik denk dat je het meer opblaast dan nodig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 30 augustus 2018 09:39
    @Jumpman
    Die DLC werd niet een dag na de DLC aangekondigd, maar soms pas na enkele MAANDEN! Zeker de ontwikkelaars waar ik het over heb, want ik noem ze niet voor niks…
    Ze hebben deze DLC dus pas na het uitbrengen van de game gedacht en uitgewerkt, komt op mij een stuk betrouwbaarder over.

    De ontwikkelaar van Spiderman had dit gewoon allemaal in de game kunnen stopen, zonder er DLC van te maken. Dat is mijn gehele punt.

    Ik weet niet waarom je hier de grote directeur probeert uit te hangen, want die medewerkers kunnen toch aan een nieuwe project beginnen?? Van mij hoeft er geen DLC te komen voor elke game. Liever niet juist en de standaard game gewoon zo uitgebreid mogelijk uitbrengen.

    Kost al 60 euro, hoeft je niet nog eens extra geld te harken over de rug van gamers die toevallig fan zijn van Spiderman.

    Dat was mijn punt en ik pik deze game pas op in de aanbieding met alle DLC erbij. Ik doe niet mee aan deze gekkigheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 1 september 2018 10:39
    @Bouddieehh uhm waar heb jij het over? de game is gewoon af! staat nu ook al een artikel online op gamer dat de game in juli af was. dus ik snap niet waarom je het jezelf zo lastig maakt terwijl het gewoon een afgemaakt product is en je jezelf ontneemt van alle plezier die het spel gaat brengen! (als jij mij wilt wijsmaken dat het er niet tof uitziet zou ik het raar vinden)

    koop de game, speel het en laat het dan weten of het echt zo onafgemaakt voelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heijaangel

    • 29 augustus 2018 10:31
    Persoonlijk vind ik het niet erg dat ze zo snel uitkomen. Dan kan je alles achter elkaar doorspelen. Persoonlijk verwacht ik dat ik hem tegen die tijd al heb uitgespeeld. Vervolgens hoef je geen half jaar te wachten tot de volgende dlc uitkomt. Tegen die tijd heb ik ook geen zin meer om hem op te starten omdat er dan weer genoeg andere spellen zijn die je op dat moment wilt spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 augustus 2018 10:43
    Man man, wat een geklaag. Snappen mensen nou nog steeds niet dat het ontwikkelen van een game inmiddels zoveel geld kost dat het steeds meer moeite kost om (flink) winst te maken? Bovendien worden games doorverkocht wat ook tot inkomstenderving leidt. Logisch dus dat ontwikkelaars andere manieren bedenken om extra geld binnen te harken. Als het je niet bevalt, dan koop je het toch niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 29 augustus 2018 15:51
    @Sander999 dat is zo niet waar, game industrie is groter dan de film en muziek industrie.. daar gaat enorm veel geld in rond.. en dlc is prima als uitbreiding.. maar vind dlc met een maand wel wat slecht overkomen.. want gezien de game zolang op zich liet wachten konden ze deze dlc wel bij de release proppen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 30 augustus 2018 08:12
    @vjiezze vir
    Wat heeft de grootte van de game industrie te maken met de kosten van het maken van een game?