Begin volgend jaar hoopt Ubisoft een vervolg op Ghost Recon Advanced Warfighter uit te brengen voor de Xbox 360. In Game Informer zijn de eerste details omtrent deze titel prijsgegeven. De ontwikkeling van Ghost Recon Advanced Warfighter 2 begon direct na de release van het origineel. Het strijdtoneel is dit keer het grensgebied tussen Mexico en de Verenigde Staten, waarbij je aan beide kanten van de grens zult vechten. De omgevingen zijn een stuk gevarieerder. Naast stedelijke locaties zijn er ook berg- en bosomgevingen in het spel aanwezig.

De makers hebben veel aandacht besteed aan de rook ontwikkeling. Rook zal zich nu netjes om objecten en gebouwen heen begeven dankzij een nieuwe technologie die Ubisof de 'Depth Sprite' genoemd heeft. Daarnaast zal rook reageren op wind en explosies, en zal de lichtinval veranderen door de rook. Een helikopter zal er bijvoorbeeld voor zorgen dat rookdeeltjes door de lucht gaan dwarrelen.

Ghost Recon Advanced Warfighter 2 kent ook dynamische weerseffecten, van zandstormen en harde wind (wat weer leuk werkt in combinatie met de dynamische rook) tot regenbuien. Deze laatste zullen ervoor zorgen dat de omgeving ook echt nat wordt en iets gaat glimmen, en er zullen her en der plassen ontstaan.

Andere verbeteringen op grafisch vlak zijn een verbeterd particlesysteem, die onder andere zorgt voor afgebrokkelde stukjes beton en houtsplinters wanneer je een vuursalvo loost. Gordijnen en andere stoffen zullen bij specifieke lichtinval half doorschijnend zijn, zodat je het silhouet van een tegenstander erachter kunt waarnemen.

Verbeteringen op het vlak van de gameplay vinden we onder andere in de AI, die sterk is verbeterd. De AI zal versterking oproepen en continu zoeken naar een betere schietpositie. De CrossCom 2.0 zal meer informatie over je tegenstanders prijsgeven naarmate je ze langer in het vizier hebt. Op de kaart zal een indicatie worden gegeven van welke tegenstander momenteel je grootste bedreiging vormt.