Later dit jaar hoopt Activision de PC hit Call of Duty ook naar de PS2 en Xbox te brengen met Call of Duty: Finest Hour. Net als bij de Medal of Honor franchise van Electronic Arts zal ook bij Call of Duty de consoleversie van de grond af ontwikkeld worden en slechts in zeer grote lijnen overeenkomsten met de PC versie hebben. Call of Duty: Finest Hour wordt dan ook ontwikkeld door een ander team dan de PC versie, namelijk door Spark Unlimited.

De overeenkomst tussen deze ontwikkelaar en Infinity Ward, de makers van de PC versie, is dat de meeste medewerkers voorheen aan de Medal of Honor franchise gewerkt hebben. Men heeft onder andere medewerkers die gewerkt hebben aan Medal of Honor: Underground, Medal of Honor: Frontline en Medal of Honor: Allied Assault aan boord. Genoeg ervaring dus voor het make van een intense Tweede Wereldoorlog shoot 'm up.

De consoleversie maakt gebruik van een volledig nieuwe 3D engine en zal ook geheel andere levels bevatten dan de PC versie, levels die speciaal geschikt gemaakt zijn voor de consoleversie:The game gives players all new levels and missions, with the ruined city of Stalingrad being the only level remotely familiar to PC gamers. Scott Langteau explained the Russian mission to us. "The Russian battle was such an epic one, with dire consequences that we were determined to re-tell that story both from some similar and yet, also some breathtaking new ways too. The mission starts with a charge across the Volga, while under heavy fire, and up into the city itself that is reminiscent of the PC level, but it's a unique telling of a different character's experience in that battle on a separate embankment with the action and suspense of trying not only to beat back the enemy, but also simply stay alive during all the chaos at hand. The mission itself is entirely new as are the dangers the player faces -- the only similarity is that the player, as a Russian conscript, is passed over by the commissar handing out weapons, so he has to scavenge a weapon off of a fallen comrade." De belangrijkse overeenkomst tussen de PC en de consoleversie is dat de 'spirit' van Call of Duty behouden is gebleven. Zo hoopt men nog steeds duidelijk te maken dat een oorlog niet de missie van één man is, maar van een hele groep soldaten. Je zal in Finest Hour dan ook regelmatig van karakter wisselen, ook binnen de drie campagnes die het spel zal bevatten. Lees de hele preview die IGN van het spel gemaakt heeft, hier.