Na een lange periode van stilzwijgen krijgen we langzaamaan meer te weten en te zien van Divinity 2: Ego Draconis, het vervolg op Divine Divinity, de RPG van het Vlaamse Larian Studios uit 2002. Divinity 2 brengt ons opnieuw naar de wereld Rivellon. De speler vertolkt de rol van een Dragon Slayer en loopt stad en land af om op draken te jagen. Uiteindelijk zal hij evolueren tot een legendarische Dragon Lord en nieuwe vaardigheden toebedeeld krijgen en nieuwe wapens kunnen hanteren.

Vooralsnog is de informatie die uitgever dtp over Divinity 2 bekend heeft gemaakt, vooral vrij algemeen. Alles wat erin genoemd staat, wordt eigenlijk al door het woordje 'RPG' geïmpliceerd: personages die ervaring opdoen, een wereld met mensen en fantasiefiguren, een gevarieerde queststructuur en de noodzaak om je drankjes en vaardigheden strategisch te benutten.

Waarin het zich van de massa onderscheidt, komen we misschien later te weten. Bijvoorbeeld in het tweede kwartaal van 2009, wanneer het spel zou moeten verschijnen voor PC en 360. Of in Leipzig over anderhalve week, wanneer het spel debuteert op de Games Convention. Geniet intussen van de eerste screenshots.