Een jaar of wat geleden kwam het toen nog onbekende TimeGate Studios met Kohan op de proppen, een erg vernieuwende RTS game welke vooral bij de critici erg in de smaak viel. Het spel kreeg namelijk overweldigende reviews en massa's awards, dit mede door de grote diepgang die de makers in het RTS genre wisten te verwerken. Het spel was grafisch echter niet indrukwekkend en juist de diepgang schrok veel spelers af, waardoor het commercieel slechts een klein succesje werd. Doch met het vervolg, Kings of War, belooft men beterschap! Grafisch is alvast niets meer aan te merken op deze titel, welke nu volledig in 3D is. Ook heb je een veel beter beeld van wat er in je steden gaande is:Cities will also be expanded in Kings of War. You'll be able to see individual buildings within each of your holdings, and the militia and townspeople from the original game will return, though this time, they'll actually appear onscreen, pouring out of your town square to build structures and pouring out of besieged buildings to hold off attackers. In the spirit of the Kohan series' "high-level gameplay," new cities will automatically have protective walls build around themselves, and these walls will increase in size and strength in direct proportion to your cities themselves, so that you won't need to chase down peon units and manually order them to repair any damage. However, Kings of War will also feature an entirely new kind of unit; siege weapons for each of the game's six playable races. Kings of War will feature an entirely unique set of units for each playable side, with different characteristics, strengths, and attributes. Kings of War zal helaas pas ergens in 2004 verschijnen. Het spel belooft alvast een vernieuwende RTS game te zijn in het genre waarin innovatie nogal eens lijkt te ontbreken. GameSpot heeft alvast een aantal screenshots en een korte impressie hier voor je klaar staan.