Nieuws
Battlefield 2042

Eerste Battlefield 2042-update van het jaar verschijnt vandaag

Vernieuwd scoreboard wordt in februari toegevoegd

Geschreven door Michel Musters op
In de loop van vandaag moet update 3.2 voor Battlefield 2042 uitkomen.

Dat hebben Electronic Arts en Dice laten weten. De update brengt "een aantal kleine oplossingen en verbeteringen gericht op stabiliteit" met zich mee.

Daarnaast worden er verbeteringen aangebracht in hoe spelers XP verdienen in Battlefield Portal - zo wordt de limiet van hoeveel XP er per minuut verdiend kan worden naar 300 verhoogd. De patch notes zijn hier te vinden.

Ergens midden tot laat februari moet update 3.3 uitkomen voor Battlefield 2042. Dat moet een forsere update worden en voegt onder andere een scorebord toe. Hieronder is een screenshot van het scorebord te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Seizoen 2 van Call of Duty: Vanguard en Warzone Pacific uitgesteld Switch-versie Dying Light 2 uitgesteld
19

Reacties op: Eerste Battlefield 2042-update van het jaar verschijnt vandaag

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MelvinChowder

    • 20 januari 2022 08:43
    Geloof het of niet maar dit is geen nieuwe versie van het scoreboard haha, het scoreboard mist namelijk nog in BF2042 (Een van de legacy features waar de community over klaagt dat mist).

    Een FPS shooter zonder scoreboard kan echt niet vind ik, maar gelukkig gaan ze die eindelijk toevoegen. Wat ik nog wel raar vind is dat er geen Deaths op worden weergegeven, kill/death stats is toch iets wat elke shooter moet hebben, er zijn mensen die daar op letten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 20 januari 2022 08:45
    @MelvinChowder Te bizar eigenlijk. Helder, aangepast!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 20 januari 2022 09:21
    @MelvinChowder je ziet wel je eigen deaths. Maarja kills zijn soms ook soort van steals zeker wanneer je met veel man speelt is dit een issue. Maar ik miste het scorebord niet echt, alleen het einde van het potje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 20 januari 2022 09:26
    Wat een nutteloze spamfilter hebben jullie..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 20 januari 2022 09:34
    @GangstaLean Nutteloos is hij niet, want voor de filter werden we overspoeld door spam en nu niet meer. Irritant is hij wel helaas. Voor nu kan ik alleen als tip meegeven: plaats geen leestekens op letters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 20 januari 2022 10:33
    @MichelMusters Alright, dat is een bruikbare tip.

    Ik wilde uberhaupt typen en dat bleek dus niet op zijn "Duits" te mogen worden geschreven. Jullie dachten zeker dat ik over oeber en oenter mensen ging schrijven ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FrozenOne-94

    • 20 januari 2022 11:46
    @MichelMusters hebben jullie een third-party spamfilter in gebruik genomen of er zelf eentje gemaakt? Zo lastig is het namelijk niet om een fatsoenlijk filter te schrijven of het zo aan te passen dat leestekens gewoon toegestaan staan. Leestekens direct gelijk stellen aan spam is niet echt een feature maar een bug ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 20 januari 2022 12:01
    @FrozenOne-94 Ik weet als freelance redactielid de details ook niet, alleen dat het dus helpt om geen leestekens op de letters te plaatsen. Zo kan ik ook reageren haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 20 januari 2022 09:26
    Wie speelt dit nog?

    5 plays en direct verkocht. Laatste pre-order ooit van BF.
    Waar ik nog het meeste over viel waren de graphics. True nex-gen zogenaamd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 20 januari 2022 09:44
    @GangstaLean neem aan dat je hem op de pc speelt? Op de ps5 is hij super mooi met 4k 60 fps. Pc is hij een stuk minder tenzij je 4k en 3080ti hebt, maar die heb je niet. Ik heb hem op beide. En speel hem regelmatig. Gisteren nog een epic battle gespeeld op een gegeven moment was zo een beetje iedereen op 1 vlag met 4 helies en tanks en auto's en manschappen, was echt totale chaos met alle explosies en kills. Super vette aktie, dat had ik nooit in andere battlefields, vaak 1 op 1 bij een lege vlag of soms 4 vs 4. Maar geen 30 vs 30 op 1 vlag of nog meer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 januari 2022 10:29
    @GoofyZ3 Lol nee man, ik weet niet welke andere battlefields je hebt gespeeld maar BF4 was ook complete chaos. BF1 en BFV ook. Rotterdam bijvoorbeeld was een en al actie in BFV. Daarnaast vind ik BF1 en BFV er veel mooier uit zien dan BF2042.

    Ik vind BF2042 ook leuk, maar echt wel (een stuk)minder dan de voorgaande delen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 20 januari 2022 11:04
    @Paxopoxo complete chaos? Bf5 had veel minder voertuigen en Rotterdam was al helemaal karig. Misschien vond je het toen chaos maar 2042 is veel erger. Raytracing bij bf5 maakte de game inderdaad bij sommige maps super mooi alleen de geweren spraken mij nooit echt aan. Ik heb bf5 wel meer gespeeld dan die vorige bf1. Maps zijn veel kleiner en daardoor veel meer detail mogelijk. Misschien met de opkomst van unreal engine 5 zijn grote maps en veel detail mogelijk met hopelijk ook veel spelers. 2042 mist een hoop details maar zo een grote ramp vind ik het niet. Ik ben ieder geval super positief over de voertuigen met name de tanks. Die zijn echt goed gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 januari 2022 11:19
    @GoofyZ3
    " Misschien vond je het toen chaos maar 2042 is veel erger."

    Toen? Ik speel beide nog steeds af en aan. BF2042 is groter, maar ik vind veel meer plekken waar niks gebeurd. Ik moet meer lopen/rijden om actie te zien en atmosfeer is veel minder. Meer is niet altijd beter en ook niet in dit geval. Die 64 vs 64 conquest mode die ze laatst hebben toegevoegd op kleinere delen van de map vind ik persoonlijk veel leuker.

    Ik bedoel maar, als je naar de lore kijkt en dan naar de schone straten. Nette gebouwen zonder enige schade, Lege huizen. Sfeer is er niet. Welke oorlog? Alles is nieuw en schoon. Geen desctruction etc.

    Weinig details in graphics. Draait erg slecht maar zijn ze nog mee bezig. PS5 ziet er ook niet best uit (daar speel ik hem op) honderden bugs/glitches en dingen die gewoon ontbreken die er day-1 in hadden moeten zitten. BF2042 is leuk maar er moet echt een complete overhaul gedaan worden zoals Star Wars Battlefront 2 om dit een goede Battlefield game te maken.

    En dan heb ik het nog niet eens over de zelfde operators in beide teams, Geen classes, Cheesy voicelines, Cowboypakkies etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 20 januari 2022 10:31
    @GoofyZ3 Op een XSX, maar ook op een PS 5 gezien. Alle containers, het zand, gasflessen, blauwe dozen, etc missen allemaal detail. Ik weet het niet hoor, maar Battlefield I of V ziet er gewoon 10 keer mooier uit.

    Dan denk ik echt, wie van QA laat dit zonder zich te schamen doorgaan als next gen only en dan met BF 1 en BF V in zijn achterhoofd..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 20 januari 2022 11:08
    @GangstaLean ik denk dat ze een hoop moesten schrappen vanwege de grote van de maps en de hoeveelheid spelers. Er zijn nu ook 2x zoveel voertuigen op de map. Zie reactie hierboven. 2042 mist inderdaad een hoop details maar de schaal en de chaos vind ik wel erg goed. Als er nog een paar toffe maps uitkomen en de wapens beter balanceren dan is dit echt wel een topper van een game. En vergeet niet hij is crossplay, xbox pc ps maakt allemaal niet uit. Nu nog de voip en nog vele andere features.

    Btw je TV of monitor maakt heel veel uit. Op pc heb ik een 1440p 144hz scherm, maar de kleuren en resolutie en geen hdr maakt enorm veel uit. Heb de nieuwste samsung tv met 120 hz bla bla en dat ziet er ziek mooi uit. Ik heb de game ook op een ps5 gezien met een mindere tv wel 4k, en dat scheelde echt heel veel. Op je pc 4k alles ultra en een super beeldscherm hebben is gewoon niet te betalen, althans ik kan het wel betalen maar het slaat gewoon nergens op om 2000 euro of meer voor een monitor te betalen en 5000 euro voor een pc want die nieuwe videokaarten zijn bijna 2000 per stuk als je de nieuwste en beste wil. Wil je dan nog een goeie muis en toetsenbord en koptelefoon zit je bijna op 7500 euro. Ik zit nu iets op 5500 waarschijnlijk maar om nu alles te vernieuwen om 4k 60 fps+ alles ultra te kunnen spelen op pc is echt niet te doen. Speel bf2042 op pc voor de ruwe aktie en op de ps5 voor het plaatje en het relaxen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 20 januari 2022 11:39
    @GoofyZ3 Ja ze zullen waarschijnlijk wel wat verbeterd hebben in de tussentijd, ik speelde hem in de 1e week na launch en toen vond ik het een verschrikking. Ik speel zelf op 4K @ 120 hZ Oled (60hZ bij BF 2042 dan) en zoals @ Paxopoxo zegt, ik vond het ook een lege bedoeling.

    Ik denk echt dat wel eens het einde van BF kan gaan worden zoals we het nu kennen. Krijgt trouwens ook echt slechte reviews.

    En nog steeds geen VOIP (dat toch echt de standaard is bij ONLINE shooters) en nu pas een Scoreboard, whuutttt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GeorgeBaker

    • 20 januari 2022 11:21
    Waardeloos, 2 maanden na laatste update komen ze met een scoreboard update. Verder minimale fix terug te vinden in patchnote. Werken ze daar met 2 developers aan heel Battlefield of hoe heb ik het?
    Ik had eerst nog goede hoop dat het allemaal gefixt zou worden, maar het feit dat bijv. VOIP ( voicechat crossplatform ) op de ''agenda'' staat en er verder geen enkele info over wordt vrijgegeven. Geeft mij niet veel vertrouwen..

    Zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 januari 2022 14:57
    Why the hell staat iedereen door elkaar op dat scoreboard en niet gewoon 1 rij teamgenoten en aan de andere kant de vijanden??? DICE, please..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 21 januari 2022 10:46
    Wat ik nog mis is het betere sloopwerk van gebouwen. Leuk dat er af en toe en tornado over de map raast, maar dan zie ik graag ook flink wat schade op de map, in plaats van een paar gesneuvelde raampjes en een paar set-pieces die gemaakt zijn voor spektakel.

    Ik bedoel: de muur aan gort op Renewal zou al wat zijn. Of het kantorencomplex verderop.
    Of de wolkenkrabbers op Hourglass. Geef mij iets! Als ik met een 70mm kanon knal op ramen, muren en vloeren mag er wel wat kapot! Gebeurt wel met de raampjes op Hourglass, maar dit is afhankelijk van het aantal hits, niet het kaliber van een wapen. Of ik nu een wire-guided raket gebruik of een handpistool lijkt wel niet uit te maken, beetje vreemd.
    Daarnaast meer opties, Breakthrough solo/coop is ook leuk als verdedigende partij. Al is het alleen maar om te zien hoe lang je het kunt volhouden - lijkt mij. En hoezo zijn het aantal capture points op sommige maps verlaagd? Het al eerder genoemde Hourglass heeft wat punten verminderd zien worden (bovenop de wolkenkrabber bijvoorbeeld) in de voorgaande patch.
    En BF Portal is geinig, maar waarom moet ik op de PC naar een externe website hiervoor? Super onhandig. Map keuze mag ook ruimer, maar dit is al een issue in de base game. Dit moet gewoon vanuit de interface van BF zelf kunnen. Daarnaast wil ik ook in die modus de BF2042 wapens verder levelen.