De artwork toont de stad Los Angeles, waar een grote storm boven woedt. Op de voorgrond zijn de Hollywood-letters en een drietal mannen met geweren te zien. Het verhaal van de game moet blijken uit de omgevingen en de wapens. Die moeten allemaal een eigen plek hebben binnen het universum van de game, maar meer details kon Bleszinski nog niet geven.

Bleszinski gaf tijdens de AMA aan dat de game absoluut niet Pay to Win moet worden. "Dit is een shooter en ik wil dat die ene speler die de game leuk vindt maar geen geld uitgeeft het rijke kind dat veel geld heeft uitgegeven neer kan schieten." Meer details over het betalingssysteem in Project Bluestreak ontbreken nog. "We zullen experimenteren, tunen en een positieve community rondom de game creëren terwijl we het ontwikkelen."

Bleszinski legde tijdens de AMA uit dat zijn nieuwe studio Boss Key Productions met Nexon is gaan samenwerken vanwege de nieuwe focus bij het free-to-play bedrijf op westerse titels. Zo werkt het bedrijf onder andere samen met Splash Damange en Robert Bowling's nieuwe studio Robotoki. Volgens Bleszinski heeft iedereen die met Nexon heeft samengewerkt alleen maar positieve dingen te vertellen. Zo staat vrijheid tijdens de ontwikkeling in een hoog vaandel. 

Er werken op dit moment zo'n twaalf mensen bij Boss Key, waaronder voormalige werknemers van Epic, Ubisoft en Activision. "Het doel is om er 15 tot 20 in het eerste jaar in dienst te krijgen." Daarna moet het team uit 60 tot 70 werknemers bestaan.