Nieuws
the last of us

Eerste aflevering The Last of Us-serie duurt 85 minuten

Een vermelding van HBO bevestigt het

Geschreven door Michel Musters op
De lengte van de eerste aflevering van de aankomende HBO-serie gebaseerd op The Last of Us is bevestigd: deze duurt 85 minuten.

Er gingen een paar weken geleden al geruchten rondom de tijdsduur van de aflevering, maar inmiddels is het bevestigd via een vermelding door HBO zelf, zoals in onderstaande tweet te zien is.

De eerste aflevering is naar verluidt zo lang, omdat het oorspronkelijk om twee afleveringen ging die inmiddels zijn gecombineerd. Het complete eerste seizoen bestaat nu uit negen afleveringen.

De hoofdrollen in The Last of Us worden gespeeld door Bella Ramsey (Ellie) en Pedro Pascal (Joel). Ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) spelen een rol. Andere acteurs en actrices in de serie zijn Nick Offerman, Anna Torv en Merle Dandridge. Ashley Johnson en Troy Baker, die de rollen van Ellie en Joel in de games vertolkten, hebben andere kleine rollen binnen de serie gekregen. De eerste aflevering van The Last Of Us verschijnt op 16 januari in Nederland op HBO Max. Het eerste seizoen volgt het verhaal van de eerste game. 

Recentelijk kwamen er meer details naar buiten over de serie en het maken ervan. Lees daar hier meer over.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer Sonic-content in de planning voor 2023 Openwereldgame Project: The Perceiver uitgebreid getoond
12

Reacties op: Eerste aflevering The Last of Us-serie duurt 85 minuten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Bteqq

    • 29 december 2022 16:09
    Eerste seizoen volgt de eerste game. Nice!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 december 2022 16:33
    @Bteqq Ik mag wel hopen dat het een beetje afwijkt, want anders weet je exact wat er gaat gebeuren. Dat haalt de prik wel een beetje uit de cola.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 29 december 2022 19:35
    @gimbal2

    Ja dat hoop ik ook, maar ben blij dat het rond die periode is en hopelijk een vervolgseizoen nieuwe gebeurtenissen inslaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 december 2022 16:46
    Van mij hadden alle afleveringen zo lang mogen duren. Dit verhaal verdiend het om zo lang mogelijk te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 29 december 2022 17:24
    Hmm, jammer, less is more. Ik vind series met afleveringen van ca een uur al lang. Dat zijn halve films. Een minuutje of 40 is voor mij perfect. Dan kun je ook nog eens een aflevering tussendoor doen zonder dat je een hele avond ter beschikking hebt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 29 december 2022 18:58
    @Michael-Raymond-Clayton

    Serieus gast ?

    OOIT van de pauze knop gehoord shitttt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 29 december 2022 20:09
    @The soy sauce
    Wat is een pauze knop?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 29 december 2022 20:30
    @The soy sauce zeker, maar die vereist enige zelfdiscipline en die ontbreekt helaas volledig… Het voornemen om een halve aflevering te kijken is net zo kansloos als het voornemen om halverwege de zak chips die zak dicht te maken en weg te leggen… Die aflevering kijk ik dan dus gewoon af… En dan is het niet handig als ze zo lang duren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 29 december 2022 22:44
    @Michael-Raymond-Clayton
    Ik ben het met je eens. Ik ben niet van een serie binge (ofzoiets?) Ik kijk liever een aflevering per dag/week of wanneer ik dan ook zin heb. Gewoon even tussendoor. Maar voor de eerste aflevering moet ik dus al een film avondje inplannen. En tussendoor onderbreken vind ik niets. Ik kijk het liever in een keer af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 29 december 2022 18:36
    Lijkt erop dat het gerucht/speculatie dat de eerste 2 afleveringen samen zijn gevoegd tot 1 aflevering klopt. Seizoen 1 zou eerst ook 10 afleveringen worden maar dat zijn er uiteindelijk 9 geworden. Denk dat ze de kijkers met de eerste aflevering al een goed idee willen geven van de wereld 20 jaar na de uitbraak en dat ze daarom de eerste 2 afleveringen hebben samengevoegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 29 december 2022 19:12
    Klopt idd @poklaan je ziet vaak in de USA nieuwe seizoenen en of een serie meteen 2 aflevering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 30 december 2022 00:27
    Denk dat meer mensen dit soort series binge dan per aflevering bekijken.

    Niks mis mee laat maar komen !