"Een vrouwelijk personage moet geen probleem meer zijn" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Het [gebruik van een vrouwelijk personage] zou niet meer gezien moeten worden als een risico, de besli ing zou gebaseerd moeten worden op de relevantie van het personage met betrekking tot de ervaring die het spel wil leveren", aldus Fortier.

Bewust

De keuze om in A2M's recente game WET de hoofdrol te laten vertolken door een vrouw was volgens Fortier dan ook een bewuste. "We wilden niet dat ze gedefinieerd werd door haar geslacht, maar we vonden dat het gebruik van een vrouwelijk personage een goede manier was om visueel de belangrijkste onderdelen van de game te promoten: lenigheid, sportiviteit en een souple e met bewegen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou