Nieuws

Een van de beste Guitar Hero-spelers ooit blijkt cheater

Streamer Schmooey blijkt bijna alle video's te hebben bewerkt

Geschreven door Michel Musters op
Streamer Schmooey wordt door velen gezien als een van de beste Guiar Hero-speler ter wereld, maar het blijkt dat hij heeft valsgespeeld.

Schmooey speelde in december vorig jaar 9 Patterns of Eternal Pain. Oplettende fans vonden enkele fouten tijdens deze speelsessie: de handen van Schmooey zouden niet de juiste noten raken op de gitaar. Aan het einde van de video is ook te zien hoe Windows Media Player kort op het scherm verschijnt, waardoor vele kijkers vermoedden dat Schmooey een vooraf opgenomen video gebruikte.

Uiteindelijk gaf Schmooey toe dat een aantal video's nep waren, al claimde hij dat de meeste video's alsnog echt zijn. Fanatieke kijkers zijn vervolgens al zijn oude video's afgegaan en het blijkt dat bijna alle video's nep zijn. Zo plakt hij diverse beelden aan elkaar om perfecte 'runs' te creëren en speelt hij het spel langzamer om het vervolgens sneller af te spelen tijdens de video.

Afgelopen januari plaatste Schmooey een verontschuldiging en haalde hij zijn oude uploads offline. Daarbij heeft hij al het geld dat hij van kijkers heeft ontvangen voor het 'clearen' van aangevraagde nummers terugbetaald. In onderstaande video wordt de situatie tot in detail uitgelegd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghostwire: Tokyo uitgebreid getoond tijdens showcase Nieuwe beelden van PS5-versie Assetto Corsa Competizione
18

Reacties op: Een van de beste Guitar Hero-spelers ooit blijkt cheater

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    CroniC

    • 4 februari 2022 08:54
    haaaa wat een loser zeg. blij dat ie 'gepakt' is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 februari 2022 08:56
    dan ben je toch echt een loser als je vals speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 4 februari 2022 09:06
    Moet je nagaan hoe triest je leven is als je hier je erkenning uit moet halen, wat een onvoorstelbaar zielige loser ben je dan. Lekker voor 'm dat 'ie gepakt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 februari 2022 09:27
    Hetzelfde geld toch voor alle cheaters in online gaming ook? Ja je wint. Maar je weet toch wel dat je niet ECHT gewonnen hebt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 4 februari 2022 14:05
    @Messtranor Niet echt gewonnen, maar wel donaties van zijn volgers op zijn rekening laten storten.
    Als het eenmaal uit komt dan volgt de apology video vaak erg snel.

    Trieste mannetjes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 4 februari 2022 09:31
    Als Karl Jobst een video over je maakt, weet je dat je 'record' dagen voorbij zijn. Absolute Legend.

    Daarnaast het oude riedeltje.
    > Betrapt worden.
    > "Ik deed het niet de hele tijd."
    > Mensen gaan oude shit bekijken.
    > Als een malle je content verwijderen.
    > Van de scene verdwijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 4 februari 2022 09:38
    Wacht even.. er zijn dus mensen geweest die hem geld hebben gegeven zodat hij nummers kon clearen en zij vervolgens konden kijken hoe hij die speelde met Guitar Hero?!? …echt.. ik word oud..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 februari 2022 09:44
    @Wiepie jij niet alleen. Ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die hun dag doorbrengen met kijken hoe iemand anders een game speelt.
    En dan bedoel ik geen guide video als je vast zit of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 4 februari 2022 10:00
    @Messtranor Je bedoelt net zoal bij voetbal :-) Soms kan ik mij voorstellen dat het interessant kan zijn hoe iemand bepaalde tactieken toepast. Maar ik game ook liever zelf, dan dat ik kijk. Uiteindelijk is dat gewoon zuivere gametijd :-P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 februari 2022 11:50
    @mhnl1979 Vind ik toch nog wel iets anders. Ik snap de vergelijking, Maar gamen is voor mij toch iets anders. EN laat ik voorop stellen dat ik t hier heb over single player games. Het wordt wat anders als het om competitie gaat. Ik heb niets tegen esports en het kijken ervan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 5 februari 2022 23:00
    @Messtranor zou maar eens op twitch inloggen dan zie je miljoenen dagelijks kijken naar hoe iemand een game speelt en dan betalen ze ook nog voor wat emotes en een sub badge.

    Ik doe het zelf ook wel eens hoor maar vooral om te zien hoe een game is bij twijfel over de aanschaf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 februari 2022 16:33
    @Ritch Waarom moet ik op twitch kijken dan? Ik hoef niet overtuigd te worden dat een hoop mensen het doen. Dat weet ik wel. Ik snap alleen niet wat er aan is. Dat ga ik niet ineens wel snappen door er nog meer naar te kijken. Ik weet echt wel wat twitch is en wat daar te zien is :)

    En ik heb t ook niet over kijken of een game interessant is, ik heb t over mensen die het complete uitspelen van een game van begin tot eind kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 4 februari 2022 09:48
    @Wiepie mensen maakten er een competitie van; de eerste die 'dit' nunmer foutloos kan overwinnen, krijgt 500$.
    Zo gek en 'nieuw' is dat toch niet? Het is ook voor de meeste een competitief spel dus alleen maar logisch dat dit word gedaan? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 4 februari 2022 09:59
    @Markus88 Nou het competitieve gedeelte snap ik nog wel, dat is inderdaad niet nieuw en als een sponsor (uitgever ofzo) daar geld voor wil neerleggen kan ik ook nog volgen.

    Maar als consument hier geld voor over hebben terwijl je, waarschijnlijk voor minder, een echt getalenteerd bandje kan kijken dat ontgaat me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 4 februari 2022 10:27
    @Wiepie maar dan zou je die vergelijking op alles kunnen toepassen zoals FIFA (echt voetbal) of call of duty (airsoft).. Snap wat je bedoeld, natuurlijk, maar ieder ze ding natuurlijk haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hoofd

    • 4 februari 2022 10:33
    Vreselijk dit, een regelrechte ontmaskering die de grondvesten van de nepgitaarmuziekwereld aantast!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 4 februari 2022 10:38
    ik vind het nog erg netjes dat hij het geld terug heef tgegeven. hoeft tie niet te doen want het zijn donaties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 4 februari 2022 14:07
    @-JK- Dit is duidelijk om verdere backlash te vermijden, dit is niet uit de goedheid van zijn hart hoor :D