'Een product als Kinect maken is een hele grote uitdaging' | Gamer.nl

'Een product als Kinect maken is een hele grote uitdaging' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We zijn bij Microsoft in het voordeel omdat we afdelingen als Microsoft Research hebben, waar veel andere bedrijven niet over beschikken, en we kunnen hele moelijke technische problemen in een korte tijd oplo en. [Microsoft Research] werkte trouwens al voordat we met Kinect voor de Xbox begonnen aan iets soortgelijks. Ik denk dat een hele grote uitdaging wordt voor de concurrentie om de problemen op te lo en", zegt Tsunoda.

"Mensen hebben het al heel lang geprobeerd en wij zijn het eerste bedrijf dat het is gelukt om dit te ontwikkelen. Als mensen erachter komen hoe Kinect werkt, zijn wij al bezig met het toevoegen van meer nieuwe dingen aan het platform. Maar ik denk dat het gewoon zo'n moeilijke technologische uitdaging wordt dat het lastig wordt voor concurrenten om een product als Kinect uit te brengen", aldus Tsunoda.

Kinect komt op 10 november uit en kost 149,99 euro. De bewegingsgevoelige besturing wordt geleverd samen met het spel Kinect Adventures!.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou