Anders dan eerst werd aangenomen is Rainbow Six 3 voor de Xbox geen port van Raven Shield voor de PC. Sterker nog, het is een compleet andere game die gebruik zal maken van dezelfde gemodificeerde Unreal engine die werd gebruikt in Splinter Cell, wat zal zorgen voor schitterende lichteffecten. GameSpot kreeg de kans het spel in een vroeg stadium te testen en schreef hun bevindingen op papier.The coolest and most innovative feature we saw in Rainbow Six 3 was the new targeting reticle. Visually, this new reticle works differently from the reticles used in most first-person shooters. Whereas in a game like Counter-Strike or the original Rainbow Six games your crosshair grows larger as you move, your targeting reticle in Rainbow Six 3 is represented by a circle that grows smaller as your accuracy is diminished. For example, if you're in a stationary crouch position, you'll have quite a large circle to aim with, and if you fire at an enemy while he's inside the circle, you'll score a hit. If you're running, though, your reticle will shrink to the size of a dot, and you'll have to line this dot up with an enemy precisely to hit him. We found this new visual metaphor much more appropriate for describing your effective area of accuracy. Verder zal het mogelijk zijn voice commands aan je AI teamleden te geven door middel van je Live headset, iets dat we al eerder zagen in SOCOM voor de PS2. Ook kan het spel cooperatief gespeeld worden en zal het Live multiplayer bevatten tot maximaal 16 spelers. Het hele verhaal is te lezen bij GameSpot.