Nieuws
Jade Raymond

EA's 'grote Assassin's Creed-achtige game' komt pas vanaf 2019

Open wereld laat op zich wachten

Geschreven door Michel Musters op

De naar eigen zeggen gigantische, Assassin's Creed-achtige actiegame van Electronic Arts, komt pas in het fiscale jaar 2020 of 2021 uit. Dat laat EA's CFO Blake Jorgensen weten in een gesprek met investeerders.

Het fiscale jaar 2020 begint voor EA op 1 april 2019, dus de grote actiegame komt pas in dat jaar of de daarop volgende jaren. 


Vorig jaar gaf EA al aan dat ze een game willen maken die de grote schaal van games als Assassin's Creed en Grand Theft Auto bevat. Het bedrijf zou nog te weinig producten hebben in die stijl. Jorgensen meldde toen al dat Jade Raymond, de voormalige producent van Assassin's Creed, meewerkt aan de game. Raymond werkt ook samen met Visceral Games aan een nieuwe Star Wars-game, maar dat staat los van de open wereldgame van EA.

Bron: Gamespot

Dit artikel delen:

Lees meer

Battlefield 1 wordt 'grootste en meest innovatieve Battlefield ooit' Deus Ex: Human Revolution backwards compatible op Xbox One
23

Reacties op: EA's 'grote Assassin's Creed-achtige game' komt pas vanaf 2019

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • xsuperaim

    • 11 mei 2016 14:25
    hmm om nu al te beginnen weet niet of dat slim is, wellicht is tegen de tijd de PS5 uit en de nieuwe xbox, en als ze de spel willen maken voor de huidige console lijk het me niet zo slim.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 11 mei 2016 14:52
    rip. ubshit en AC

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 14:57
    Hmm klinkt interessant. In de wetenschap dat EA en Jade Raymond het maakt kan het nog wat worden itt een andere dev :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 15:13
    Ben benieuwd. Het is en blijft EA dus de release date gaat nog een keer uitgesteld worden en net zoals bijna alle EA releases gaat de game buggy , buggy en nog eens buggy , buggy , buggy worden.

    Ubisoft heeft in iedergeval niks te vrezen die gaan dit jaar keihard knallen met hun film studio en eerste film die gewoon veel kans heeft om een goeie film te worden. En volgend jaar gaan ze weer zoals vanouds een subliem nieuw main deel maken in assassin's creed franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 15:20
    @coola,

    EA stelt het tenminste uit. Zou Ubisoft ook 's moeten doen ipv onder druk halve games uitbrengen die niet goed werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 15:23
    @Grohe

    EA stelt uit brengt als nog games uit met bugs van epische proporties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 15:51
    @coola,

    Steeds overtreffende trap gebruiken maakt het niet meer waar. EA heeft misstappen gemaakt maar ik vind het momenteel een zeer prettige uitgever.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 15:58
    @Grohe

    Ubisoft heeft ook misstappen gemaakt maar hebben zichzelf ook weer overeind weten te laten komen. En ik vind het nog steeds een fijne uitgever/developer.

    Nee ik vind ubisoft nog steeds beter dan EA.

    Square Enix blijft Imho nog steeds de beste uitgever

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 16:05
    @coola,

    Nou ik vind The Division ook nog behoorlijke misstap hoor. Vooral technische misstappen dan. Gameplay zelf ken ik niet goed genoeg.

    Ik ga niet roepen welke uitgever beter is maar als ik echt moet kiezen tussen twee kwaden kies ik voor EA als minst erg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 11 mei 2016 18:55
    @Grohe Zelf zie ik EA toch als een groter kwaad.

    De meeste games behouden 2de hands nog een bepaalde waarde. FIFA games echter.

    Bij de GameMania lag een hele bak vol met die games die GRATIS mee te nemen zijn. Maar niemand wil ze hebben.

    EA moet dit toch weten en elk jaar gebruiken ze kostbare grondstoffen om weer een update verkleed als volledige game uit te brengen.

    Dat reken ik ze dan toch wel een beetje aan. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 21:06
    @bigds9fan,

    Je verhaal lijkt me erg sterk. Ik geloof er niks van dat niemand Fifa's van afgelopen jaren ook niet gratis wou.
    Dat gezegd hebbende, ik ga niet Fifa of EA verdedigen. Alleen kies ik tussen twee kwaden en Ubisoft slaat dan echt de kroon in uitmelken van technisch, downgraded zwakke games. Dat neem ik ze zeer kwalijk.

    De gameindustrie is in zijn geheel zijn onschuld verloren. Alleen Naughty Dogs en Rockstar zie ik grote toewijding en liefde in de games. Tegen tijdsdruk en aandeelhouders in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 11 mei 2016 21:22
    @Grohe Bij de Game Mania lag toch echt een dikke bak vol.

    Ik ga niet liegen om een punt te maken. Een persoonlijke mening, natuurlijk maar ronduit liegen, nee dat nooit.

    En bij Haniel in Zutphen staat een hele bak vol FIFA (en PES games) maar dan voor een Euro per stuk.

    En tenzij er mensen komen die puur om de collectie aan te dikken games kopen, blijft die bak er ook nog wel even staan.

    Jij vindt Ubisoft technisch zwakke games maken, Coola vindt dit van EA. De waarheid zal wel tussenin liggen. Ikzelf had geen grote problemen met Ubisoft games.

    Zal EA qua FIFA er niet van betichten dat het technisch niet goed is. Ze doen al jaren hetzelfde en zijn daar gewoon heel goed in.

    Maar daar ga ik ze geen kudos voor geven want ik ben geen aandeelhouder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 11 mei 2016 22:18
    @bigds9fan,

    Nou als ik dat geweten had zou ik wel ff Fifa 15 gratis komen ophalen hoor :)

    Ik speel Fifa nooit en ben er geen fan van. Maar ik vind jaarlijks AC poep uitbrengen met een dikke marketing laag eroverheen echt schrijnend. Bij Fifa kan ik me nog voorstellen dat jaarlijks nieuwe komt omdat licenties veranderen, competities, clubs, shirts, etc. Dat zet je echt niet om met een enorme patch ofzo. Gaat veel tijd inzitten. Daarbij is het multiplayer en dat is elk potje weer anders. Games als AC? Same shit, different toilet. Srry, kan het niet verbloemen xD

    Blijft kwestie van smaak. Ene vindt EA erg en ik vind Ubisoft helemaal niks door de games AC 'n Far Cry. Melk koetjes, bah. Zowel in hoofdspel als dlc's. Bijzonder hypocriet om EA daarop af te rekenen en Ubisoft niet. Bdoel ik niet jou bigds.

    Blijven meningen maar dit is dus de mijne ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 22:26
    @Grohe

    Je bedoeld waarschijnlijk mij met je hypocriet.

    Zoals ik vandaag al eerder heb gezegd ubisoft is qua dlc veel klantvriendelijker en qua games maken tja AC ( en dit geldt semi voor FC ) voelt met elk deel nieuw aan iets wat ik niet heb bij BF ( misschien dat BF 1 daar verandering in gaat brengen ) en NFS etc. Die voelen imho echt 100% het zelfde aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 12 mei 2016 00:17
    @coola,

    Dat jij AC elke x nieuw vindt moet je zelf weten. Ik persoonlijk vind het poep. Doodse werelden zonder een subliem verhaal. Prima als je er anders over denkt maar jij bent echt de laatste persoon om iets een melkkoe te noemen. Ubisoft is daar heer en meester in met talloze matige dlc's en jaarlijkse release. Pure money grab machines. Maar dan heet het opeens "klantvriendelijk". Ja dat vind ik hypocriet wanneer je EA daar op afrekent en Ubisoft niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 21:15
    @bigds9fan

    Helemaal met je eens Bigds9fan EA is de heer en meester in uitmelken van games , dlc etc.

    Ubisoft is zeker geen heilige developer maar imho een stuk minder erg dan EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 11 mei 2016 15:20
    @coola Denk dat Ubisoft inderdaad niet veel te vrezen heeft en Rockstar al helemaal niet.

    EA kan leuk sportgames maken maar dat is telkens oude wijn in nieuwe zakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 mei 2016 15:49
    @bigds9fan

    Idd de sport games zijn nog wel het beste van EA. De rest van EA zit aan de lage kant van mediocre spectrum

    Enkel BF 1942 , 2 en Bad company 2 zijn echt heel goed van EA

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 11 mei 2016 15:56
    @coola Zelf vond ik Alice Madness Returns en Brutal Legend ook steengoed.

    Maar daar was EA alleen de uitgever.

    En ja, als je elk jaar hetzelfde uitbrengt dan word je daar vanzelf heel goed in. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 11 mei 2016 15:54
    2 woorden, 9 letters:

    DUURT LANG