Nieuws
Baldur's Gate 3

Early Access-versie Baldur's Gate 3 verkoopt 'krankzinnig goed'

Game staat bovenaan de verkooplijst van Steam

Geschreven door Michel Musters op
De dinsdag verschenen Early Access-versie van Baldur's Gate 3 verkoopt volgens ontwikkelaar Larian Studios enorm goed.

Dat laat het bedrijf op Twitter weten. "De verkoopcijfers zijn krankzinnig goed - dit is nog maar de Early Access-versie, mensen!" De game is sinds dinsdagavond 19:00 uur Nederlandse tijd verkrijgbaar op Steam, GOG en Google Stadia. Daarbij laat Larian weten dat de gamelancering "Steam brak". Het spel staat op dit moment bovenaan de lijst van bestverkochte games op de service.

De studio heeft inmiddels 'Hotfix One' uitgebracht voor de game. De eerste patch lost een aantal bugs op waardoor de game voorheen crashte.

Dit artikel delen:

Lees meer

Foto's van Yennefer in tweede seizoen van The Witcher uitgebracht Spelunky 2 is de overtreffende trap van Spelunky
15

Reacties op: Early Access-versie Baldur's Gate 3 verkoopt 'krankzinnig goed'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 oktober 2020 11:14
    Hij brak letterlijk steam, duurde wel een uur voor ik erdoor kwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 8 oktober 2020 11:56
    Afrekenen ging niet meer met Steam haha, was nogal frustrerend. Totdat ik las dat het via de telefoon app wel werkte dus toen maar zo gedaan. Gisteravond tijdje gespeeld, fantastisch spel. Natuurlijk hoop grafische glitches enzo maar heb me al ontzettend vermaakt. Geen gigantische fan van de turnbased combat, vooral maar 1 spell kunnen gebruiken per beurt is even wennen maar verder alles eromheen vind ik zo goed. Vooral het duwen van tegenstanders en gebruik maken van de omgeving is leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 8 oktober 2020 12:21
    En terecht. Fantastische game, nu al!

    Heerlijk om 5e regels in een game te zien. Ben erg onder de indruk hoe ze het allemaal geïmplementeerd hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 8 oktober 2020 12:46
    @niqomipa Hey Niqomipa. Is deze game qua gameplay erg te vergelijken met Divinity Sin 2?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 8 oktober 2020 12:55
    @Mmo-veteran
    Ja, je ziet meteen dat het van dezelfde makers is. Gevechten gaan op dezelfde manier, alleen dan met D&D 5th Edition regels.

    De graphics zijn wel opgepoetst en je wordt nu op een cutscene getrakteerd als je met iemand praat. Het is echt een upgrade van Divinity 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 8 oktober 2020 13:16
    @niqomipa Nice! thx voor je antwoord. Zeg jij nu al kopen of beter nog even wachten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 8 oktober 2020 13:56
    @Mmo-veteran
    Ligt er helemaal aan wat je er van verwacht. Het is prima te spelen maar het blijft early access en dat betekend crashes, cut scenes die niet optimaal zijn en zelfs save games die corrupt raken.

    Ik vind het leuk om het ontwikkelproces mee te maken en te zien wat er verbetert wordt maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 8 oktober 2020 15:47
    @niqomipa Ok ik denk nog even na, bedankt :))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 8 oktober 2020 21:29
    @Mmo-veteran Geloof me, wacht tot de full release. Bovenstaande volledig gefixt en je hebt een soepel lopend spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 9 oktober 2020 06:27
    @Battlestar28
    Nogmaals, dat ligt er helemaal aan van wat je er van verwacht. De game is echt heel goed speelbaar en niet vergelijkbaar met andere Early Access titels die ik heb gespeeld. Het is opvallend goed afgewerkt, maar de kans op game breaking bugs is aanwezig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 9 oktober 2020 20:06
    @niqomipa
    Dus precies wat ik zei, voor een soepel lopend spel wacht je. Niks zuurders dan erachter komen dat je gamefile ineens corrupt is of je door een bug moet restarten etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 10 oktober 2020 09:17
    @Battlestar28
    Dat ligt dus helemaal aan je verwachting. Dat is inderdaad zuur in een afgewerkt product. In een beta kan je dat verwachten. Je verwachtingspatroon is verkeerd als je er zo in staat in een beta.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 8 oktober 2020 17:00
    En dan dalijk met z'n allen zeuren over alle bugs en glitches let maar op xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 9 oktober 2020 14:56
    60€ om te bèta testen, ik vind het nogal wat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 10 oktober 2020 09:18
    @Fred6er
    Niemand dwingt je om dit te kopen. Wacht een jaar (of langer) en koop de game als deze officieel wordt gereleased.