EA wil zijn games fundamenteel beter maken | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Volgens Wilson is het belangrijk dat de games eerder speelbaar zijn in het ontwikkelingsproces. De tijd die ontwikkelaars hebben voor een game wordt dan wel langer. Als de game eerder speelbaar is, is het volgens Wilson alleen maar goed voor de stabiliteit van het spel. Iets dat in Battlefield 4 bijvoorbeeld een probleem was.

Naast het eerder speelbaar maken gaat EA ook de manier aanpa en van het testen van games. Onderdeel hiervan is het eerder uitbrengen van bètas. Een goed voorbeeld hiervan is Battlefield: Hardline. Hiervan kwam de bèta tijdens E3 vorige week al beschikbaar, veel vroeger in het ontwikkelingsproces dan normaal het geval is. 

Tot slot is het volgens Wilson belangrijk om niet bang te zijn om games uit te stellen. Dit komt volgens hem alleen maar ten goede van de game. Titanfall voor de Xbox 360 kwam hieruit voort. Er waren op de oorspronkelijke releasedatum nog te veel kleine dingen mis. Deze moeten er uitgehaald worden en het is op dat moment volgens hem beter om daar extra tijd voor in te plannen.

http://media.gamer.nl/screenshots_thumbs/0e2b/0e2ba8192470df8b49d9b315c2529e6a-665.jpg


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou