EA wil marktleider zijn op Facebook | Gamer.nl

EA wil marktleider zijn op Facebook | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Moore zegt dat EA zich niet ver achter de leider in de sociale gamesmarkt, Zynga, bevindt. "Onze markt ziet elk jaar een groei van vijf tot tien procent en is gegroeid van 250 miljoen mensen die zichzelf gamers noemen naar 1,2 miljard mensen. De digitale markt is de drijfkracht van die groei."

Hij voegt hieraan toe dat bedrijven die weigeren zich aan te pa en aan veranderingen in consumentengedrag ten onder zullen gaan en dat EA meer geld heeft geïnvesteerd in de toekomst dan elk ander bedrijf.

Digitaal gamen

Het thema van Moore's keynote was de groei van digitaal gamen. Volgens cijfers van EA is het aandeel van digitaal gamen op de gamesmarkt tu en 2008 en 2010 met 14 procent gestegen. Terwijl de verkoop van games in de detailhandel van 39,9 miljard dollar naar 44,2 miljard is gestegen tu en 2008 en 2010, ziet de digitale markt volgens EA een snellere groei van 12,4 miljard dollar naar 19,9 miljard.

 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou