Nieuws
Mass Effect 2

'EA werkt aan remaster van Mass Effect-trilogie'

Moet voor eind maart 2021 verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts zou in dit fiscale jaar, dat loopt tot en met eind maart 2021, een remaster van de Mass Effect-trilogie uitbrengen.

Gisteren maakte Electronic Arts bekend aan diverse games voor dit fiscale jaar te werken, waaronder Command and Conquer Remastered, Fifa 21 en een onaangekondigde remaster.

Inmiddels meldt Venturebeat-journalist Jeff Grubb dat onder die remaster de Mass Effect-trilogie valt. "Oh, en die HD-remaster van de EA-game is Mass Effect Trilogy. Verwacht niet dat de game ook op de Switch uitkomt - in ieder geval niet meteen."

De eerste drie Mass Effect-games worden over het algemeen geprezen door veel gamers, zeker in vergelijking met Mass Effect Andromeda. Veel fans kijken dan ook uit naar een remaster van de drie games. Electronic Arts zelf heeft nog niets bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Beste Gamedeals van de Week: Red Dead Redemption 2 en Assassin's Creed Maak kennis met Hector Mendoza uit Desperados 3
12

Reacties op: 'EA werkt aan remaster van Mass Effect-trilogie'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    do365nic

    • 7 mei 2020 09:03
    EA kennende zal dit wel enkel een framerate en fps upscale worden die je uiteraard voor de volle MEP koopt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 7 mei 2020 09:49
    Doodzonde dat deel 3 zo anticlimactisch was.. Zou echt de volle mep betalen als ze 1 en 2 remasteren, en 3 remaken met een decent plot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvg1983

    • 7 mei 2020 09:56
    @WvA Deel 2 en 3 kunnen vandaag de dag qua gameplay nog prima mee. Deel 1 toch een stuk minder. Die zou eigenlijk een volledige remake moeten krijgen ipv een remaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 7 mei 2020 11:17
    Ondanks dat ik de games op verschillende platforms heb, oa op PC, ga ik deze remastrered collection wel halen. Ondanks het iets wat jammere einde van 3 (extended cut maakt het wel dragelijker) hoop ik dat deze collectie de Singleplayer spark bij EA weer aanwakkert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 7 mei 2020 11:19
    Mwa, ik wacht wel af wat mensen hier over te zeggen hebben. Het ware leuke games en zou het nog wel een keer willen spelen helemaal met verbeteringen, story einde tja, daar doe ik het maar mee.

    Moet de remaster het wel waard zijn.
    Oh, en vandaag de dag verwacht ik ook een Roze einde!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 mei 2020 11:51
    Ben toch wel benieuwd wat ze hiervan maken, maar ik wacht eerst reviews en dergelijke af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 7 mei 2020 13:18
    Ben benieuwd, blijft mijn favoriete gameserie. Maar zoals hierboven wordt aangegeven zal in met name deel 1 het aktie gedeelte aangepakt moeten worden. Trouwens ook alleen dat.. want kwa verhaal en keuzemogelijkheden blijft dat toch veruit het beste deel.

    Ff afwachten, spannend eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 7 mei 2020 14:05
    Niet op Switch? EA leert het ook nooit.. Ik stem wel met m'n portemonnee :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 7 mei 2020 14:05
    Heb mass effect 3 paar jaar terug uitgespeeld met het verbeterde einde er dus al bij vond t een prima einde. Zou de games niet snel nog een keer spelen maar was wel tof opzich zien ze er op de pc nog best oké uit prima nog te spelen wat mij betreft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 7 mei 2020 16:14
    Zal deel 2 weer eens oppakken denk ik. Waarom remaster? Oude deel werkt toch gewoon nog?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 7 mei 2020 17:12
    Als ze de Xbox X series / huidige PC toeters en bellen er op los laten: insta-buy!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 7 mei 2020 20:11
    Ik ga ze dit jaar allemaal nog opnieuw spelen. Wellicht als ik zin heb dan volgend jaar de remasters. Goede RPG's zijn altijd welkom. Ik ben overigens wel heel positief over deel 3