Nieuws
fifa 21

EA verwijdert 'giftig' juichen na goals in Fifa 21

Enke; nog het zwijgen opleggen met voetbal

Geschreven door Jacco Peek op
EA verwijdert'giftig' juichen na doelpunten uit Fifa 21. Dat vertelt lead producer Sam Rivera aan Eurogamer.
Het gaat om de 'Shhh'-beweging, die vooral door spelers gebruikt werd om tijd te rekken na een doelpunt tijdens online wedstrijden. Ook de 'A-Ok'-beweging wordt uit de game verwijderd, dat wordt geassocieerd met discriminatie. Een vergelijkbaar gebaar werd recent ook verwijderd uit Call of Duty: Modern Warfare en Warzone.

"We hoorden van de community dat er giftig gedrag in de game wordt vertoond, en we wilden dat voorkomen" zegt Sam Rivera. "Dus hebben we sommige vieringen verwijderd omdat mensen dachten dat het niet zo'n goed idee is om in de game te hebben."

FIfa 21 verschijnt op 6 oktober voor PlayStation 4, Xbox One, Switch en pc. Een gratis update naar de PS5- en Xbox Series X-versies is beschikbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft stopt met testen Project xCloud op iOS Call of Duty: Warzone heeft meer dan 75 miljoen spelers
8

Reacties op: EA verwijdert 'giftig' juichen na goals in Fifa 21

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 6 augustus 2020 15:12
    Je kan helemaal geen tijd rekken door te juichen… 🤦🏼‍♂️

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • abdel884

    • 6 augustus 2020 20:36
    @denver dat kan zeker wel. Ooit weekend league gespeeld. Daar wordt het constant gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 6 augustus 2020 15:36
    Hoe rek je tijd dan door met shhh te juichen? Heb t online gechecked maar zirt er gewoon normaal uit toch kwa tijd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Achmed_K

    • 6 augustus 2020 18:55
    Het zou realistischer zijn wanneer je bij elk land kijkt op welke manier ze het meest juigen.
    En dat dan toepassen in het spel,in Afrika en Zuid-Amerika is het juigen voornamelijk dansen,en in Oost-Europa zie ik regelmatig de Hitlergroet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 6 augustus 2020 18:57
    Ah, het rondje gemaakt met de duim en wijsvinger, als 'heel goed'-teken is nu het verbod van de dag? Omdat blijkbaar een aantal racisten het gebruiken en het daarom gelijk metéén een universeel te aanvaarden algemeen teken voor racisme behoort te zijn?
    Volgens mij hadden de farizeeërs destijds nog minder verboden dan de BLM-beweging vandaag de dag…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 6 augustus 2020 19:04
    @Robert-Frans het is ook aan het doordraaien
    politieke correctheid maar dat kom wel een keer als een boomerang terug
    Ik had vroeger rode veters in mijn kisten omdat witte te snel vies werden
    Nooit klachten over gehad , ik kwam pas jaren later te weten wat de betekenis was er van … en dat mensen dat zagen als anti buiterlander en ook dat je er een heb laten bloeden …… LOL ik ging met veel donkere mensen om en ik heb ze nog nooit wat aangedaan … maar je zou dat nu eens moeten doen ..denk dat je het einde van de straat niet eens haalt .. net zo als een Nederlands vlagje op een bomberjacket mag niet , maar je jas volhangen met turkse vlagen , geen enkel probleem LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 6 augustus 2020 23:10
    Oh jongens, kap nou eens met dat letterlijk vertalen. 'Giftig' juichen is compleet belachelijk.

    "Dus hebben we sommige vieringen verwijderd omdat mensen dachten dat het niet zo'n goed idee is om in de game te hebben."

    Sommige vieringen = het?

    De ah ok-beweging 'dat'? Of misschien toch de beweging 'die'?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 6 augustus 2020 23:30
    De sporen niet… A-ok is helemaal niet racistisch, dat er mensen die die er OOK een racistische betekenis aan geven wil nog niet zeggen dat het daarmee ook is, het is een eeuwen oud gebaar..