Gisteren blies EA hoog van de toren dat het in de toekomst het grootste entertainmentbedrijf ter wereld wilde worden. Vandaag doet men alweer een stapje in de richting. EA heeft namelijk een 15 jarige deal gesloten met de ESPN en kan daardoor beschikken over de programmering, persoonlijkheden en van de marketingmogelijkheden van deze Amerikaanse TV zender. In Europa zal deze verbintenis niet veel extra zieltjes opleveren, maar in Amerika geeft dit de Electronic Arts sportspellen opnieuw een streepje voor ten opzichte van de concurrentie.“This relationship was created to benefit consumers who are passionate about sports games,” said Larry Probst, Electronic Arts Chairman and CEO. “EA SPORTS recreates the real life experience fans enjoy while watching or playing their favorite sport; while ESPN programming captures the look, sound and excitement of the sports they follow. Together, we believe we can significantly grow the interactive sports category.”De ESPN licentie is momenteel nog in het bezit van SEGA, maar dat contract loopt in 2006 ten einde. Vanaf dan zal Electronic Arts dus 15 jaar het alleenrecht hebben op alles wat met ESPN van doen heeft. Eerder sloot EA al een soortgelijke deal voor 5 jaar met de National Football League. De NBA liet een dergelijke overeenkomst echter niet toe.

Met dank aan DutchDemons voor het melden van dit nieuws.