Nieuws

EA trekt stekker uit vier free-to-play pc-games

Battlefield Heroes, Battlefield Play4Free, Need for Speed World en Fifa World

Geschreven door David Kers op
Electronic Arts trekt de stekker uit vier free-to-play games op de pc. Het gaat hier om Battlefield Heroes, Battlefield Play4Free, Need for Speed World en Fifa World.

De uitgever laat op zijn blog weten dat de games nog 90 dagen, tot 14 juli, ondersteund worden. “De reden voor het besluit is de dalende populariteit van de titels en ondanks dat het een zware beslissing was sluiten we deze”, aldus Electronic Arts.

Bron: EA

Dit artikel delen:

Lees meer

Borderlands: The Pre-Sequel-ontwikkelaar sluit binnenkort Releasedatum van Project Cars bekend
15

Reacties op: EA trekt stekker uit vier free-to-play pc-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Svarog

    • 16 april 2015 10:44
    "ondanks dat het een zware beslissing was"

    Nou, dat zal wel mee vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dooder39

    • 16 april 2015 10:44
    Het zijn eerder 4 pay-to-win games, gelukkig dat ze de stekker uit die games halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Panzermeister

    • 16 april 2015 10:52
    Ja, toch triest alleen voor de mensen die er daadwerkelijk geld in hebben gestoken. Die zijn nu al dat geld kwijt, alle dingen die ze in het spel gekocht hebben gaan met de servers mee pleite. Makkelijk geld verdienen he EA?

    Wel goed dit. Hierdoor leren mensen te beseffen dat niet-fysieke goederen gebakken lucht zijn en dat je daar beter geen geld aan uitgeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 16 april 2015 11:56
    Als ik fysieke delen koop dan gaat dat uiteindelijk stuk en ben ik dus ook mijn geld kwijt.
    Eten dat ik koop verdwijnt uiteindelijk ook in het riool.

    Het maakt eigenlijk niet zo veel uit wat je koopt, uiteindelijk ben je het toch kwijt :)

    En dat deze pay 2 win spellen verdwijnen vind ik helemaal niet erg :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 16 april 2015 14:12
    Als je geld uitgeeft aan virtuele waren dan weet je dat er ooit een einde aan komt. Dit staat ook altijd gewoon in de voorwaarden op t moment dat je er aan begint. Dus nee dat is niet zielig, dat weten die mensen. En als ze t niet weten dan zijn ze dom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 17 april 2015 00:28
    Maarja, dat weet als je begint met zo'n spel.. Enige wat je kunt hopen is dat het spel heel lang online blijft…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 17 april 2015 00:29
    Hoezo "pay-2-win", wat een onzin zeg, misschien moet je gewoon eens wat meer tijd besteden aan dit soort games zodat je er wat beter in wordt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimDAAN

    • 16 april 2015 11:00
    prima. laat ze geld steken in AAA pc games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thewisbone

    • 16 april 2015 12:52
    Ehm Fifa world bestaat pas net?! dikke WTF dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • luukskywalker

    • 16 april 2015 14:19
    Fifa world was nog in BETA. Blijkbaar deed het spel het niet goed genoeg om het daadwerkelijk volledig te releasen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 16 april 2015 15:12
    Mijn broertje speelt de game, persoonlijk gewoon goed draaiend en je hebt ook de ultimate team mogelijkheden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 16 april 2015 13:05
    uhmm, was dit niet al 2 dagen geleden bekent gemaakt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Merdera

    • 16 april 2015 18:50
    Jammer, beleefde veel fun aan bfh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 17 april 2015 00:31
    Heel erg jammer, want Battlefield Heroes is eigenlijk zowat de enige game die ik regelmatig speel, en ik heb er nog steeds veel plezier aan zonder dat ik ook maar 1 cent er aan heb uitgegeven (tja, ik hoef niets om mijn poppetjes er anders uit te laten zien, en de wapens en abbilities die je tot je beschikking hebt zijn voor mij goed genoeg om er veel plezier aan te beleven, en het is echt verre van 'pay-2-win'..)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Angelo_VP

    • 19 april 2015 22:06
    Ik koop tegenwoordig alleen games waar ik LANG plezier van heb en waar ik mee kan doen, een zombie survival games is voor sommige mensen leuk maar is na 2 weekjes onwijs saai, The last of us of cod game daar kan ik 3 jaartjes of langer mee doen. Mee eens?