EA trekt Fifa Points-advertentie in speelgoedtijdschrift terug

EA trekt Fifa Points-advertentie in speelgoedtijdschrift terug

Electronic Arts heeft de advertentie voor Fifa Points in de folder van een speelgoedwinkel teruggetrokken na negatieve feedback.

De afgelopen dagen werd breed in de media uitgemeten hoe EA een advertentie voor Fifa Points had lopen in een folder van Britse speelgoedwinkel Smyths. In de advertentie wordt duidelijk aangegeven dat gamers Fifa Points kunnen gebruiken om pakjes te openen en zo spelers te vergaren.

Dit leverde op plekken zoals Reddit veel klachten op, omdat Fifa Points al een tijdje onder vuur liggen. Het gaat immers om wat velen als een manier van gokken zien. Door dit in een magazine die veel kinderen lezen te promoten, promoot EA volgens critici dus eigenlijk gokken aan kinderen.

De advertentie is inmiddels teruggetrokken en het bedrijf laat in een statement aan Eurogamer weten dat het al zijn toekomstige reclame-uitingen nauwkeuriger evalueert. Daarbij had de advertentie in diens huidige vorm volgens het bedrijf nooit mogen verschijnen via een kanaal dat door veel kinderen wordt bekeken. EA zou met Smyths de handen ineen slaan om de catalogus niet verder te verspreiden.

 
EA Sports FC24

EA Sports FC24 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ea mag echt rotten

0
test

@burhan42 Eens, maar was het maar zo dat alleen EA dit deed.

0
test

Prima advertentie, weer sensatie om helemaal niks. Het is een keuze om deze gamemodus te spelen en daar vervolgens geld aan uit te geven. Als je er geld aan uitgeeft kan je mooie kaarten krijgen, maar meestal pure stront. Dit vergelijken met gokken gaat mij dan ook echt een stap te ver... Toen ik jong was had je reclames voor sigaretten (toen ook sponsor Ferrari trouwens). Rook ik hierdoor? Nee, want ook op die leeftijd kon ik al voor mezelf nadenken en inzien dat het niet goed voor je is. Hetzelfde geldt voor drankreclames en reclames van casino's die toentertijd nog volop mochten worden uitgezonden. Zo kan ik nog wel wat voorbeelden uit de kast trekken. We zijn in Nederland en wellicht in de wereld zo truttig geworden. Alles wordt onnodig onder de loep gelegd en wat je ook doet er is altijd wel een groep gekwetst of gepikeerd. En dan gaan we met z'n allen luisteren naar die kleine groep en dan krijgen zij wat ze willen: aandacht. Tot slot. Plaatsen ze een dergelijke advertentie trouwens ook in een Belgisch gameblad xD?

0

Aanbevolen voor jou