Nieuws
Battlefield 3

EA stelt nieuwe Need for Speed uit voor ontwikkeling Battlefield 6

Criterion gaat meehelpen met ontwikkeling

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts heeft de nog niet aangekondigde nieuwe Need for Speed-game uitgesteld zodat ontwikkelstudio Criterion Games mee kan helpen aan de ontwikkeling van Battlefield 6.

Dat blijkt uit een nieuwe reportage van Polygon. Chief studios officer Laura Miele bevestigt het nieuws. Volgens haar heeft het onder andere te maken met EA's aankoop van Codemasters - een bedrijf dat ook uitmunt in racegames - en de coronapandemie, waardoor ontwikkelaars thuis moeten werken.

Miele laat daarbij weten dat noch Need for Speed, noch Battlefield een problematische ontwikkeling hebben. Daarbij staat Criterion zelf ook achter de keuze. "Natuurlijk maken we deze beslissing niet zonder het er eerst met Criterion over te hebben, en te bepalen wat voor impact ze op Battlefield kunnen maken. Ze hebben eerder aan Star Wars Battlefront en aan Battlefield-games gewerkt en hebben een sterke samenwerking met Dice. Ik ben er van overtuigd dat dit een positieve ontwikkeling voor ze is."

Voor zover bekend moet de nieuwe Battlefield, die nog geen officiële titel heeft, eind dit jaar verschijnen. Over de nieuwe Need for Speed-game is ook nog niets bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

InFamous: Second Son en andere games toegevoegd aan PlayStation Now GTA Online-speler reduceert laadtijden met bijna 70 procent
10

Reacties op: EA stelt nieuwe Need for Speed uit voor ontwikkeling Battlefield 6

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MikkelR1

    • 2 maart 2021 08:24
    Nou dat zijn dus 2 games die helemaal niks worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    XtraLinkUK

    • 2 maart 2021 09:04
    @MikkelR1 Lekker enthousiast. Battlefield is altijd goed. NFS meestal ook wel. Dus ik snap je inhoudelijke reactie niet echt. xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 2 maart 2021 20:16
    @XtraLinkUK Er ging nogal wat fout met battlefield 5. Zelf heb ik me wel met het deel vermaakt. Maar de servers waren maar wat vaak gewoon leeg. Vrij frustrerend dat je zoveel moeite had om je favoriete map en modus te spelen als de spelersbase zo klein is. Dit had best voorkomen kunnen worden als EA meer naar de fans had geluisterd en de balans beter was.

    Zelf kon me al die skins niet al te veel boeien in bf5. Het progressiesysteem interesseerde me gewoon niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 2 maart 2021 20:13
    @MikkelR1 Ben ik niet met je eens. Ontwikkelaars lijken tijdens corona gewoon meer tijd nodig te hebben voor hun games. Ik denk niet dat EA wil herhalen wat er met battlefield 5 gebeurde. Deze keer hebben ze een sterk vervolg nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 maart 2021 08:30
    Lijkt er op dat EA kosten wat het kost battlefield 6 dit jaar uit wilt hebben en de alle hands on deck.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 2 maart 2021 11:19
    @hulstpower lekker voor de gamepass. Dat wordt weer een uitgemolken koe productie. Vol bugs en een gigantische in-game store

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 maart 2021 14:05
    @Roy36NL ben al jaren klaar met bf helaas heb 4 wel helemaal dood gespeeld maar 1 en V vond ik echt niks helaas. Hopelijk leert EA en gaat het terug naar wat bf goed maakte maar hou me hart vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 maart 2021 10:35
    Ik vind het een slimme keuze; Criterion is een capabele studio en ik verwacht dat zij prima als ondersteunende studio kunnen opereren. Ik zie dit bij Xbox Studio's ook wel vaker gaan gebeuren. Net even tactisch andere studio's bij bepaalde projecten betrekken. Zolang de communicatie en het plan goed is kan dat heel goed uitpakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 maart 2021 10:36
    @kleinekoosjer bij sony doen ze dit ook al heel lang.
    Je heb bijvoorbeeld san mateo studio en deze doet alleen maar ondersteuning voor de andere studios van sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 2 maart 2021 10:54
    Ben benieuwd, als dan de Series X ook eindelijk eens beschikbaar is dan gaat dat lekker worden.
    EA heeft mijn volledige vertrouwen in dit.