EA sceptisch over service van Onlive | Gamer.nl

EA sceptisch over service van Onlive | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

“Als ik het goed begrijp, kost Onlive 10 a 15 dollar per maand, en daar bovenop ben je nog geld kwijt voor content. Dat komt als je uitgaat van 15 dollar op 180 dollar per jaar neer”, aldus Eric Brown, financieel directeur van EA. Overigens klopt deze informatie niet, want tegenwoordig worden er geen maandelijkse abonnementskosten voor Online gevraagd.

Zorgen speelbaarheid

Brown maakte zich, naast de kosten, ook zorgen over de speelbaarheid van games Onlive. “Het online leveren van games is een hele andere zaak dan het online streamen van films via Netflix. Er treedt vertraging op. Lineaire media zoals films kunnen gebufferd worden. Wanneer je een slome connectie hebt kun je alvast twee of drie minuten van de film downloaden die nog moeten komen en zo kan de film soepel bekeken worden”, zegt Brown. “Maar als het om gamen gaat, en vooral bij first-person shooters, is alles dat buiten een vertraging van 30 of 40 milliseconden valt onacceptabel. [...] Dus de vraag die ik stel is of die vertraging uit de weg geholpen kan worden?"

Onlive is een online service waarmee games gespeeld kunnen worden via een server in plaats van dat zij geïnstalleerd worden op de pc van de consument zelf of via een schijfje op een spelcomputer draaien.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou