EA: 'Racegenre niet geholpen door innovatie' | Gamer.nl

EA: 'Racegenre niet geholpen door innovatie' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Ik denk dat ontwikkelaars van racegames het idee hadden dat zij verplicht dingen anders moesten doen om nog goed te presteren. Het resultaat daarvan is een flink aantal 'innovaties', wat mi chien niet de beste keuze is geweest", aldus DeLong.

Volgens hem draait het in racegames enkel om de speler het gevoel te geven dat hij een echte held is op de weg. "Je pakt een controller op, neemt plaats achter het stuur van een wagen die 200.000 dollar kost en voert deze perfect langs allerlei prachtige landschappen. Dat is wat mensen willen. Als je die behoefte kunt vervullen, dan ben je er al voor driekwart." 

Opmerkelijk

De uitspraken zijn opmerkelijk in het licht van Need for Speed: The Run, waarvan DeLong de productie overziet. The Run is namelijk de eerste Need for Speed-game waarin de speler ook de auto uit kan en te voet moet verder racen. Spelers moeten daarbij speciale handelingen uitvoeren via quick-time events.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou