"Ik denk dat ontwikkelaars van racegames het idee hadden dat zij verplicht dingen anders moesten doen om nog goed te presteren. Het resultaat daarvan is een flink aantal 'innovaties', wat misschien niet de beste keuze is geweest", aldus DeLong.
Volgens hem draait het in racegames enkel om de speler het gevoel te geven dat hij een echte held is op de weg. "Je pakt een controller op, neemt plaats achter het stuur van een wagen die 200.000 dollar kost en voert deze perfect langs allerlei prachtige landschappen. Dat is wat mensen willen. Als je die behoefte kunt vervullen, dan ben je er al voor driekwart."
Opmerkelijk
De uitspraken zijn opmerkelijk in het licht van Need for Speed: The Run, waarvan DeLong de productie overziet. The Run is namelijk de eerste Need for Speed-game waarin de speler ook de auto uit kan en te voet moet verder racen. Spelers moeten daarbij speciale handelingen uitvoeren via quick-time events.
Reacties op: EA: 'Racegenre niet geholpen door innovatie'
MikkelE30
Dat zijn juist DE twee racers met de grootste gimmicks.. Hopelijk zegt dit iets over Shift 3 en Hot Pursuit 2 :)
amiet01
Teknootje
Het is dat ze het lopen slecht hadden uitgewerkt, anders had het best wel goed kunnen werken in Driver. Mits je het beide maar aantrekkelijk maakt en houdt. Ik vind Mafia wat dat betreft meer onder hetzelfde genre vallen als Driver. En daarin werkte het bijvoorbeeld wel.
Johnnnyboy15nl
alphatrion
De behind-the-car-view maakt er imo een arcaderacer van.
Erg goed spel trouwens, shift 1.
Beter dan GT5…..wat was dat eigenlijk een saaie game!
ShadowX
Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe Need for Speed: The Run.
Hot Pursuit 2 was precies waar ik op hoopte en als de nieuwe NFS 90% er op lijkt kwa gameplay dan ben ik al tevreden.
Jor2
Nihilistic Poet
Laat ik mooi liggen.
rudeycapone
Helaas maken ze hem waarschijnlijk toch nooit omdat ze van dat underground genre zijn afgestapt, echter waren underground 1 + 2 wel geniaal. Tunen, man man wat een tijden…
Met zoiets zouden ze weer mee op de proppen moeten komen.
Fint
En juist dit zijn de simulatie games die jaren niets veranderen, realiteit is namelijk ook niet veranderd.
Ik ben altijd fan gewest van NFS, maar om eerlijk te zijn mogen ze nu de hele NFS franchise van mij wel op een schap zetten en niet meer aanraken.
SuperDre
SuperDre
SuperDre
The Chosen One
Niellie
wiim
LogiForce
Als ze zo race games gaan maken, dan worden ze wel erg makkelijk. En ik vind shift 2 al te makkelijk op hoogste niveau en alles hulpjes uit inclusief G25 met manuele bak.
Het is gewoon zo dat ik de held wil worden na lang oefenen tot ik mij een ons weeg, want immers als je meer werk moet verrichten is de beloning dat je wint ook veel beter te waarderen.
Doe mij maar een race game met 1 moeilijkheidsgraad en eventueel hulpjes (ABS, Tractioncontrol, Remhulp, Stuurhulp, etc) voor de beginners. En dit geld dan voor zowel arcade racers als simulatie racers.
sidewinder
Grimmie
Neem bijv. Blur op een gegeven moment heb je het wel gehad met die rare vuurballen en wil je gewoon racen.
alphatrion