EA reageert in deze post op een berekening die gemaakt is door één van de previewers van Star Wars Battlefront 2. Volgens Reddit-gebruiker TheHotterPotato zou het ongeveer veertig uur speeltijd kosten om iconische Heroes zoals Luke Skywalker en Darth Vader vrij te spelen. Hij heeft deze berekening gebaseerd op 21 potjes die hij gespeeld heeft, waarbij hij gemiddeld 250 credits verdiende per game van 10 minuten.
Op dit moment kosten Skywalker en Vader elk 60.000 credits, wat volgens de Reddit-gebruiker neerkomt op zo'n veertig uur speeltijd. Hierbij moet in het achterhoofd gehouden worden dat het om een preview-versie van de game gaat en dat credits ook met andere activiteiten verkrijgbaar zijn in Star Wars Battlefront 2. Zo krijgen spelers challenges die progressie versnellen en worden ongeveer 40.000 credits verdiend door het uitspelen van de singleplayer. Daarbij zijn Luke Skywalker en Darth Vader niet te koop via microtransacties en zijn zij alleen te krijgen met in-game credits. Wel kunnen spelers minder lootboxes aanschaffen wanneer zij sparen voor deze Heroes.
Hierdoor is veel ophef ontstaan op de sub-Reddit van Star Wars Battlefront 2, waarbij fans aangeven het gevoel te hebben dat zij op deze manier gedwongen worden om mee te doen aan microtransacties. Dit is een gevoelig onderwerp na alle kritiek op lootbox-systemen in verschillende games, waaronder Star Wars Battlefront 2, waarna EA het systeem in de game aangepast heeft.
EA heeft gereageerd op deze berekening in de meest gehate Reddit-post aller tijden:
"Het idee is hier dat spelers het idee krijgen echt iets bereikt te hebben wanneer ze verschillende Heroes ontgrendelen.
Wat betreft de kosten hiervan hebben we de voorlopige waarde gebaseerd op data die verkregen is tijdens de open bèta van de game, waarbij nog extra aanpassingen zijn gedaan voor de uiteindelijke release van de game. We kijken hier dus naar wat de gemiddelde speler verdient aan credits op een dagelijkse basis en we zullen constante aanpassingen doen om er zeker van te zijn dat spelers uitdagingen hebben die meeslepend en belonend zijn. Daarbij zorgen we ervoor dat alle content via gameplay verkrijgbaar is.
We willen graag de community bedanken voor de openhartige feedback en de passie die zij toont rondom dit onderwerp op Reddit, fora en andere sociale media. Ons team gaat door met het verbeteren en monitoren van jullie feedback en zullen jullie op de hoogte houden van onze progressie zodra dit mogelijk is."
De reactie van EA heeft wel 125.000 downvotes op het moment van schrijven. Dat is meer dan de op twee na meest gehate post op Reddit, die 24.333 downvotes kreeg, omdat een Reddit-gebruiker hier letterlijk om vroeg.
Star War Battlefront 2 komt op 17 november uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc. Bekijk hieronder de reactie van Electronic Arts.
Reacties op: Post van EA over Star Wars Battlefront 2 is meest gehate Reddit-reactie ooit
poklaan
En nu staat de teller al op 143.000
Jurry1984
obi-twan kenobi
_insanity_
KUT DEVELOPER! ALLES DRAAIT OM GELD!
"Ok, excusses, we hebben nu 2 van de meest iconische characters uit de franchise achter een muur gezet die alleen maar door "hardcore" te spelen kan unlocken."
KUT DEVELOPER! IK WIL HET NU HEBBEN!
urmmm… wah?
NightyNite
Ze hebben in die zin gelijk dat het in principe een standaard microtransactiesysteem is, maar is het niet juist goed (en logisch) dat zulke iconische personages vrijgegeven worden na wat tijd in het spel te steken? Ze zeiden zelfs nog dat ze het aantal credits dat je per potje kunt verdienen nog zullen aanpassen al gelang naar hoe snel men speelt
obi-twan kenobi
Ik verwacht ook wel dat ze dit nog zullen aanpassen nadat ze na de eerdere kritiek de microtransacties hebben gewijzigd. Mijn reactie was meer om aan te geven dat het tegenwoordig voor veel mensen nooit goed is en men blijft zeuren. Helaas iets van deze tijd ben ik bang.
NightyNite
Pieterftw
het probleem is niet perse dat je zo lang moet wachten om de characters te unlocken het probleem is dat de currency waarmee je de heroes koopt dezelfde currency is als waar je upgrades voor je characters mee koopt. Dus als ik Vader wil unlocken zullen mijn characters veel slapper zijn dan die van iemand die 50 euro stukgooit op lootboxes
casualkiller
die ingame credits kun je ook heel makkelijk verdienen…
door lootboxen te kopen.
En zie hier: een game kunstmatig gekortwiekt in het belang van lootboxen.
waarom zou je niet de heroes in een uutrje of 5-6 door de singleplayer te spelen vrij kunnen spelen ? waarom moet je 40 uur PER hero grinden ? Lootboxes.
fuck deze game.
obi-twan kenobi
Dat is inderdaad lang, maar zoals ik hierboven al heb gezegd verwacht ik dat ze het nog zullen aanpassen na alle kritiek.
Om meteen fuck deze game te zeggen zonder de volledige game zelf gespeeld te hebben vind ik wel wat kort door de bocht. De game bestaat niet alleen uit microtransacties of deze twee hero's.
Als star wars fan ga ik de game zeker nog kopen, maar waarschijnlijk later in een sale. Ik wil de game vooral voor de singleplayer spelen. De bèta heb ik wel gespeeld en daarvan vond ik vooral de space combat tof. Dus hoogstwaarschijnlijk ga ik die modus nog wel spelen.
casualkiller
sorry voor het geschreeuw, ik ben net zon grote starwars fan als jou,
maar fuck deze game.
(en ik heb de beta gespeeld.)
obi-twan kenobi
De manier waarop je heroes krijgt is toch juist aangepast, omdat in het origineel het ook niet eerlijk was omdat iedereen rondom de spawn punten lag te wachten? Het is als ontwikkelaar best lastig iedereen tevreden te stellen.
casualkiller
ik zit hier met 2 handen voor mijn hoofd en kan alleen maar denken.. the fails is strong in this one..
LarsCornelis
timtim96
jadedchris
Denk dat de meeste het niet eens hebben gespeeld. Vind het wel prima om een beetje moeite te doen om iets te unlocken.
The Chosen One
En genoeg voorbeelden van andere games waar voorgaande info van beta's, demo's etc, allemaal bleek te kloppen voor een gedeelte al dan niet helemaal.
Met zulke modellen kan de dev de game moeilijker, grindier maken zodat ze mensen alsnog pushen naar microtransactions.
jadedchris
Pieterftw
poklaan