Nieuws
FIFA 22 Mbappe Van Dijk

EA overweegt andere naam Fifa-games

Staat los van licenties met competities en clubs

Geschreven door Jacco Peek op
EA overweegt een andere naam voor de Fifa-games. Dat zegt de ontwikkelaar in een blogpost over de toekomst van de franchise.

"Als we vooruitkijken verkennen we ook het idee om onze wereldwijde EA Sports-voetbalgames te hernoemen", zegt het bedrijft. "Dat betekent dat we onze naamovereenkomst met Fifa onderzoeken, die losstaat van al onze andere partnerschappen en licenties in de voetbalwereld."

Het bedrijf benadrukt daarmee dat een naamswijziging geen invloed heeft op overeenkomsten met onder andere de UEFA Champions League en diverse nationale competities, die weer toegang geven tot spelers.

Verder meldt EA dat het recent verschenen Fifa 22 sinds lancering op 1 oktober 9,1 miljoen spelers trok.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Cloud Gaming draait nu volledig op Xbox Series X-hardware Studiohoofd Arkane Lyon na bijna zeventien jaar vertrokken
14

Reacties op: EA overweegt andere naam Fifa-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    LarsCornelis

    • 7 oktober 2021 15:07
    Misschien iets dat uitstraalt dat het professioneel is, en een evolutie, en voetbal… Pro Evolution Soccer, ofzo. Ik denk ook maar hardop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 oktober 2021 19:49
    @LarsCornelis International Superstar Soccer is ook nog vrij, wat ondanks de debiele naam direct warme herinneringen oproept! Voor de ouwe lullen onder ons dan.. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 oktober 2021 20:33
    @LarsCornelis Zou de naam maar ff vastleggen, zou zo maar eens de nieuwe Fifa kunnen gaan worden. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 7 oktober 2021 15:10
    Is FIFA niet een van de meest bekende franchise-namen? Waarom zouden ze dat uberhaupt overwegen? Klinkt een beetje alsof je pokemon anders wil gaan noemen. Het kan. Maar waarom zou je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 7 oktober 2021 15:20
    @WvA Misschien dat ze dan nu echt kunnen zeggen dat er iets veranderd is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 oktober 2021 20:34
    @WvA

    Is inderdaad een raar iets, waarom een naam veranderen wat verkoopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 7 oktober 2021 16:43
    Het gaat FoFu heten. FOotball Fuck Ups.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 oktober 2021 19:56
    SSX! Super Soccer Cross, super voetbal paas! Niks meer aan doen, de rechten hebben ze toch al. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 7 oktober 2021 20:25
    Fifa maar dan zonder het jaartal en gewoon jaarlijkse updates wat niet gaat gebeuren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 8 oktober 2021 00:04
    @xXDannyNLXx Echt he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 7 oktober 2021 21:56
    Ze doen maar, ik koop het toch niet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 8 oktober 2021 00:44
    @Quirinius net als Apple-producten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 8 oktober 2021 01:55
    Omdat ze misschien betalen voor de naam FIFA? Bij FIFA denk je het spel maar het is natuurlijk een organisatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Iluyan

    • 8 oktober 2021 11:11
    Dat zou echt dom zijn.