EA: 'Oude manier van games uitbrengen werkt niet meer'

EA: 'Oude manier van games uitbrengen werkt niet meer'

De directeur van EA, Andrew Wilson, zegt dat de oude manier van games uitbrengen niet meer werkt. Hij zegt dan ook dat zowel het ontwikkelproces als het testproces drastisch gaan veranderen bij EA.

EA heeft gisteren haar fiscale jaarcijfers bekendgemaakt. Tijdens de presentatie gaf het bedrijf toe dat Anthem, waarvan werd verwacht dat het een van de grootste lanceringen van het jaar zou worden, niet heeft voldaan aan de verwachtingen. EA verzekert wel dat het Anthem en ontwikkelaar BioWare blijft ondersteunen.

Andrew Wilson zegt tijdens de presentatie dat de lancering van Anthem het bedrijf heeft doen realiseren dat het uitbrengen van grote live-servicegames anders moet worden aangepakt in de toekomst. Wilson zegt dat het creëren en onderhouden van een grootschalige open wereld niet alleen een uitdaging is voor EA, maar voor de hele game-industrie. "Naast 40 tot 80 uur aan offline gameplay, moet een spel als Anthem ook honderden uren aan endgame-content bevatten", aldus Wilson.

Niet alleen de uitdagingen bij het ontwikkelen van een game, maar ook de presentatie en lancering van nieuwe titels wordt onder de loep genomen door EA. Volgens Wilson is vooral het onder controle houden van de verwachtingen van fans hierbij belangrijk. Wilson legt uit dat grote online games in Aziatische landen vaak eerst door een zogenoemde soft launch gaan. Dit houdt in dat een beperkte groep mensen het volledige spel kan spelen en testen, voordat deze wordt uitgebracht voor het volledige publiek. Dit is anders dan de manier waarop dit in het Westen wordt gedaan, waar spelers door middel van bèta-tests slechts kleine delen van het spel te zien krijgen.

Het Westerse systeem van het lanceren van games werkt volgens Wilson steeds minder goed. Hij zegt dan ook dat zowel het ontwikkelproces als het testproces drastisch gaan veranderen bij EA. "De verwachting is dat we soft launches gaan uitproberen. Ook de manier waarop we communiceren met de spelers gaat anders worden", aldus Wilson. Hij hoopt dan ook dat de lancering van nieuwe titels in de toekomst vloeiender verloopt.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

De oude manier van games uitbrengen: een game pas uitbrengen als deze af is, werkt prima. Zie alle Nintendo games, maar ook de Sony exclusives. De nieuwe manier van games uitbrengen: een game releasen die duidelijk nog in een betafase zit, met beperkte starter content en geen endgame content, werkt niet. Gek hè? Goed idee om het testproces te veranderen. Zoals het testproces bij EA nu gaat: de tester betaalt €60 voor het testproduct en geeft een laag review cijfer omdat hij €60 betaald heeft voor een testproduct. Misschien moeten ze dat testen intern gaan doen en pas releasen als iets daadwerkelijk af is.

0
test

NEEEE EA, hou nou eens op te kijken naar aziatische landen, DIT IS HET WESTEN. Het is juist omdat jullie aziatische praktijken zoals microtransacties en dergelijke erdoor proberen te drukken dat jullie games het zo slecht doen de laatste tijd. Neem nou eens gewoon de tijd om een game te ontwikkelen en maak een game die de gamers willen, dan komen de verkopen vanzelf wel. In plaats van te ontwikkelen voor zoveel mogelijk winst en uitmelkerij.

0

Aanbevolen voor jou