EA: 'Ontwikkelbudgetten hebben maximum bereikt' | Gamer.nl

EA: 'Ontwikkelbudgetten hebben maximum bereikt' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Ik denk dat de budgetten voor spellen eigenlijk hun top hebben bereikt en in de omgekeerde richting beginnen te bewegen", zo stelt DeMartini. Hij vervolgt zijn uitspraak door te zeggen dat er geen vastgesteld budget hoort te zijn voor wat voor game dan ook. "Het hangt er van af hoe groot een idee is en wat een team nodig heeft om dat idee uit te werken tot een spel dat met een negen of hoger gewaardeerd wordt."

Ontwikkelproces

Hoewel DeMartini verwacht dat de budgetten af zullen nemen in de toekomst, geeft hij wel aan dat ze variabel blijven. "Er zijn verschillende manieren om spellen te ontwikkelen. Ik doe dit werk nu al twaalf jaar en het komt neer op een cyclus: Je had eerst interne ontwikkeling, toen gebeurde dat overzees, daarna weer in de Verenigde Staten en nu zijn we weer terug [bij interne ontwikkeling]. Er is niet één manier om [de ontwikkeling van] een game te regelen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je de weg kiest die je brengt naar wat je wil bereiken."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou