Nieuws

EA onthult Need for Speed Unbound

Komt 2 december uit voor pc, PS5 en Xbox Series X/S

Geschreven door Marvin Toepoel op
EA maakt met de onthullingstrailer van Need for Speed Unbound bekend dat het racespel in december van dit jaar te spelen is.

Eerder vandaag lekten al enkele screenshots van Need for Speed Unbound uit. Daaruit bleek dat de racegame een grafische stijl krijgt die realistische graphics lijkt te combineren met cel-shaded, anime-achtige tekeningen.

In de trailer zijn tal van getekende elementen te zien in combinatie met de realistische graphics, onder andere bij de uitlaatgassen van de auto’s en op hun velgen. Het is nog onbekend in hoeverre die getekende elementen te zien zijn tijdens de gameplay; zo krijgt een auto in de lucht vleugels naast zich getekend, maar is het nog de vraag of dat in de uiteindelijke game ook zo te zien is.

Een grote rol is in de trailer weggelegd voor rapper A$AP Rocky, die ook de muziek voor de trailer heeft gemaakt en een rol speelt in het verhaal van de game. Samen met andere AWGE-artiesten (het samenwerkingsverband van A$AP Rocky) verzorgt hij de soundtrack van het spel.

Politieachtervolgingen zijn terug, net als het kunnen personaliseren van de auto’s en natuurlijk het voltooien van verschillende races. Volgens de beschrijving van het spel moeten spelers wekelijkse kwalificatieraces rijden om uiteindelijk mee te kunnen doen aan The Grand, de ultieme “straatrace-uitdaging” van Lakeshore, waar de game zich afspeelt.

Need for Speed Unbound wordt ontwikkeld door Criterion en komt op 2 december uit voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Wie de game vooruitbesteld krijgt drie dagen vroegtijdige toegang.

Bron: EA (YouTube)

Dit artikel delen:

Lees meer

Horizon Forbidden West grote winnaar op Dutch Game Awards Nieuwe evolutie, gamemechanieken en 14 minuten aan gameplay van Pokémon Scarlet en Violet
39

Reacties op: EA onthult Need for Speed Unbound

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 6 oktober 2022 16:50
    Erg tof stijltje. Deze NFS ga ik in de gaten houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 6 oktober 2022 17:09
    Vind het echt lelijk en best wel cringe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 oktober 2022 17:13
    Is dit een oude 1 april grap van EA, want mijn god wat een gedrocht.


    Shit muziek
    Speelt zich weer af in een stad dus kut
    Graphics gaat enig zins nog wel, behalve die achterlijke vleugels en uitlaat rook.

    Vooruit bestellen … nee, budgetbak … misschien , maar … probeer eerst de game uit, mits hij 10 uur te spelen zal zijn via EA Play, en misschien dat ik hem dan alsnog koop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 6 oktober 2022 18:40
    @DarkraverX
    Ik denk dat die rook wel in de game zit maar dat die vleugels alleen in de trailer te zien zijn. Dat hoop ik tenminste. Constant die vleugels in beeld lijkt me namelijk behoorlijk storend.
    Verder lijkt de game eigenlijk heel erg op NFS heat met een klein anime tintje. Niet echt waar ik op gehoopt had maar ik schrijf hem nog niet volledig af. Ben vooral ook erg benieuwd naar de car list en tuning en styling opties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 6 oktober 2022 20:03
    @Fr3nzy

    Zoals ik ook al zei ik wacht gameplay af, maar wel dat ik hem zelf kan spelen via EA Play.

    Die rook en vleugels zijn maar zwaar irritant.

    Ik had liever een nieuwe Need for Speed: Hot Pursuit gezien, door de mooie landschappen rijden met politie achter je aan dan deze meuk.

    Maar goed ieder zijn ding.

    Voor mij is de serie dood na Need for Speed: Hot Pursuit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 6 oktober 2022 17:15
    Hahah wat is dit voor eindopdracht van een stagiair. Dit is echt 1 van de slechtste dingen die ik ooit gezien heb. EA strikes again!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 6 oktober 2022 17:29
    Laten ze dit maar day one op de PlayStation plus en gamepass gooien anders speelt niemand dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 6 oktober 2022 17:36
    Vibe van de trailer is erg NFS Underground, kan leuk zijn. Wacht even reviews af, maar staat op m’n watchlist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 6 oktober 2022 17:55
    Dit wil ik wel proberen! leuke stijl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 6 oktober 2022 18:03
    @Aerofox81

    Vooral die rook bij de banden en de uitlaat gassen is awesome gedaan met deze cel shading/ anime effecten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 6 oktober 2022 18:01
    Originele stijl! Ik ben wel benieuwd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Senchi87

    • 6 oktober 2022 18:04
    Ik vind het er wel dope uit zien! Verder geen NFS speler, ben meer van de simracers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 6 oktober 2022 18:28
    Het wordt wel een beetje kinderachtig hier dat alles wat EA maakt of uitbrengt hier al wordt afgekraakt. Ten eerste hebben we nog geen volledige gameplay demo gezien ten 2e vindt ik het een orginele toffe stijl. En de muziek daar kun van houden of niet. Maar kijk Fifa 23 is niet best maar EA geeft voldoende kwaliteit uit of maakt voldoende kwaliteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 6 oktober 2022 18:40
    @Snoop213 precies dit… mensen lopen maar te haten om te haten. Maar mooi om te zien dat ze een risicootje durven te nemen met deze stijl of je het nou tof vindt of niet. Ik waardeer dit wel. Ik hoop wel dat je de effecten ook uit kunt zetten weet niet of ik het wel continue zou trekken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 6 oktober 2022 19:34
    @Snoop213 in mijn ogen heeft EA meer kwaad dan goed gedaan voor de game industrie. Er is menig IP omzeep geholpen door die uitgever.

    Kinderachtig is het zeker maar kan mij er wel in vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 6 oktober 2022 20:00
    @Argos Ze hebben inderdaad een hoop dingen verkeerd aangepakt. Maar ze hebben ook geweldige game ontwikkelaars de kans gegeven bijvoorbeeld It takes Two is misschien wel een van de leukste games ooit. Unravel was echt zeer leuk. En Star Wars Jedi Fallen order heeft mij voor het eerst iets van Star Wars laten beleven. En met Deel 2 op komst. Dead Space remake zijn er toch weer 2 EA games waar ik ontzettend naar uitkijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 6 oktober 2022 18:43
    Tjah het is een erg unieke stijl. Of je het nu lelijk vind of mooi men kan niet zeggen dat ze het niet een eigen smoel geven.
    En ik zie dat wel zitten. Weet je waarom? Realistische auto’s hebben als zo veel games. Realisme kwa rook en effecten ook. Dus ik denk echt dat men heeft gedacht laten we een nieuwe NFS maken, maar we moeten een stijl maken die opvalt.
    Want als ze die effecten hadden gehouden als realisme dan had nu iedereen gezegd dat het gewoon een 13 in dozijn game zou zijn.
    En nu doen ze eens iets niet standaard en is het ook niet snel goed.
    HAhah wil ik niet mee zeggen dat iedereen het mooi moet vinden. Dat is nu eenmaal een mening.

    Maar het is niet tegen te spreken dat het uniek is.

    Ik kijk dit nog even af in een goede gameplay trailer. Deze filmische beelden laten maar delen zien en geven mij niet echt een goede indruk van hoe storend de rookwolken eigenlijk echt zouden zijn. Misschien is het als je een hele race ziet dat het nu net wel iets toevoegt.

    Oftewel ik zie dit wel zitten eigenlijk.
    Hopelijk gameplay gelijk aan de 2 underground games. Dat waren voor mij de top NFS games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 6 oktober 2022 19:08
    Ziet er best leuk uit ben benieuwd alleen heb ik het niet zo op open wereld race games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 6 oktober 2022 19:10
    Ziet er wel nice uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 6 oktober 2022 19:18
    Hahaha, ik ziet het al. Niets voor mij.