EA onderzoekt mogelijkheden Fight Night voor Kinect | Gamer.nl

EA onderzoekt mogelijkheden Fight Night voor Kinect | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Fight Night-producer Mike Mahar zegt dat er uiteindelijk wel een boksgame met Kinect-ondersteuning moet komen. "Ongetwijfeld willen we op een bepaald moment bewegingsbesturing in onze game integreren, of dat via een minigame of een apart spel is, weet ik niet."

Als EA een boksgame gaat maken voor Kinect, moet dat wel een wezenlijk ander spel zijn dan de huidige Fight Night-titels, vindt Mahar. "Op dit moment kunnen we gebruikers de beste simulatie-ervaring bieden met een conventionele controller. Ik denk dat de meeste van onze gebruikers niet tien rondes lang willen en kunnen stoten. ik denk gewoon niet dat mensen daartoe in staat zijn! Als je een volledige vechtgame gaat maken [met Kinect], dan zou het een andere ervaring kunnen zijn dan Fight Night of MMA..."

Fight Night: Champion komt op 4 maart uit, vandaag is er een Xbox 360-demo van het spel verschenen. Een demo van de PlayStation 3-versie volgt morgen.

Kinect

Kinect voor Xbox 360 geeft de gebruiker de mogelijkheid een game met zijn of haar hele lichaam te besturen, zonder dat daarbij een controller vastgehouden hoeft te worden. De lancering van de sensor, november vorig jaar, is volgens Microsoft de meest succesvolle lancering van een consumentenelectronicaproduct ooit geweest. Er zijn in de laatste twee maanden van 2010 8 miljoen exemplaren van over de toonbank gegaan.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou