"Wij denken dat we hele gave game maken bij Firemint en we denken dat we weten hoe we dat moeten blijven doen. EA ziet dat ook zo en daarom willen ze dat we ons bij hen voegen", schrijft Murray. "EA gelooft in ons, ze willen dat we fantastische games maken en vertrouwen erop dat wij weten hoe we dat moeten doen"

Volgens Murray is de deal voordelig voor Firemint, omdat het bedrijf EA's hulp goed kan gebruiken. Door de overname kan Firemint zich meer richten op het creative aspect van gamesontwikkeling, legt Murray uit. Bovendien kan EA de nodige middelen leveren om betere games te maken.

Firemint

De studio uit Melbourne werkte al eerder samen met EA Mobile bij de ontwikkeling van Madden, Sims DJ en Need for Speed: Most Wanted voor mobiele platformen. De meest succesvolle game van de studio is echter Flight Control. Die game kwam eerst uit voor iPhone en iPod Touch, maar verscheen later onder andere ook voor iPad, Android, DSiWare, PlayStation 3, PC en Mac. Daarnaast maakte de studio de mobiele racegames Real Racing en Real Racing 2. Momenteel werkt Firemint aan Agent Squeek voor iOS-platformen.