Dat blijkt uit een interview met het team achter de game.
"De supersnelle ssd's op modernere systemen maken het mogelijk om heel snel te laden", zegt regisseur Roman Campos-Oriola. "Het is onze intentie om een volledig onafgebroken ervaring te bieden, het wordt één naadloos shot, van het startscherm tot de eindcredits."
Ook benadrukt EA Motive dat de game geen reboot is, maar een 'herinterpretatie' van de originele game.
"De belangrijkste inspiratiebron is de originele visie voor Dead Space", legt art director Mike Yazijian uit. "We volgen het verhaal, de art direction, alles, uit respect voor de originele game. We verwijderen ook wat dingen uit het origineel die niet werken, om ervoor te zorgen dat de game relevant blijft voor een modern publiek - maar zelfs dat is zeer voorzichtig gedaan."
De remake van Dead Space verschijnt voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Volgens Venturebeat moet de game eind volgend jaar verschijnen, als de ontwikkeling voorspoedig verloopt.
Reacties op: EA Motive: Dead Space wordt één onafgebroken shot
RIOdeMIO
TheRealBonecrusher1973
mole28
SuperDre
Cocabeer
Keesje_NLNL
Ook hoopte ik gewoon op aparte levels; waar je even naar de wc kan terwijl het scherm zich vult met concept art en griezelige achtergrondgeluiden. En dat de necromorphs versies blijven van de necromorphs uit het origineel; dode, gebroken en uiteengereten lichamen van crew (en huisdieren) en vervolgens opnieuw in elkaar geknede monsters.
Witty1889