EA: 'Lancering van Battlefield 4 was onacceptabel' | Gamer.nl

EA: 'Lancering van Battlefield 4 was onacceptabel' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Bij de lancering van Battlefield 4 klaagden veel mensen over problemen tijdens het spelen van de game. Velen konden de game niet opstarten in voornamelijk de multiplayerstand. Wilson: "Voor de duidelijkheid, het was geen serverprobleem voor Battlefield 4. Het is was een probleem aan de client-zijde. Nu werkt de game erg goed en spelers hebben er veel plezier in."

Volgens Wilson ging het team ten onder aan de eigen ambitie door onder meer de introductie van het Levolution-systeem waardoor multiplayeromgevingen door toedoen van spelers ingrijpend kunnen veranderen. Hierdoor kunnen technische tekortkomingen worden gemist gedurende de ontwikkeling, aldus Wilson. Wilson: "Voor mij was de situatie onacceptabel. Voor het team was het onacceptabel. Sindsdien hebben we onvermoeid gewerkt om de gameplay-ervaring te brengen waar het absoluut zou hebben moeten zijn en we zijn erop gebrand om die waarde te blijven brengen aan de huidige spelersgroep."

Hardline

Voor Battlefield: Hardline wil Wilson voorkomen dat dit soort problemen zich weer voordoen. "We hebben het ontwikkelproces aangepast, we hebben de ontwikkeltijdlijnen aangepast en we hebben de testprocedures en bètaprocedures aangepast. Allemaal met het oog om ervoor te zorgen dat we deze problemen niet weer hebben."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou