Nieuws
Mass Effect

EA kondigt Mass Effect-trilogie en nieuw deel aan

Nieuwe game van 'veteranen'

Geschreven door Jacco Peek op
EA en Bioware hebben de Mass Effect: Legendary Edition officieel onthuld. Naast de remasters kondigt het ook een nieuw deel aan.

De Legendary Edition bestaat uit de eerste drie Mass Effect-titels, inclusief alle verschenen uitbreidingen, promowapens en andere dlc's. De multiplayermodus van Mass Effect 3 ontbreekt.

De games zijn voorzien van betere textures, schaduwen, personagemodellen en 'hogere framerates'. Alle drie de games draaien in 4K op de PS4 Pro en Xbox One X, met 'extra verbeteringen' op de PlayStation 5 en Xbox Series X. Volgens Bioware betreft de Legendary Edition geen herinterpretatie of remake, maar een 'modernisering'.

Ook meldt Bioware dat er gewerkt wordt aan een nieuw deel in de rpg-franchise.

"Ondertussen werkt een veteranenteam bij Bioware hard aan het vormgeven van het volgende hoofdstuk van het Mass Effect-universum", zegt vicepresident Casey Hudson. "We zitten in een vroeg stadium van het project en kunnen verder nog niets zeggen, maar we kijken uit naar het delen van onze visie voor de toekomst."

Mass Effect: Legendary Edition moet in de lente van 2021 verschijnen voor consoles en pc.

Mass Effect

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony onthult twaalf minuten gameplay Demon's Souls-remake Disc Room is een bullet hell-nirwana
16

Reacties op: EA kondigt Mass Effect-trilogie en nieuw deel aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Omnikon

    • 8 november 2020 15:08
    Nou daar is de aankondiging hoor… eindelijk. Gecombineerd met een nieuw deel toch nog verrassend.

    De remaster lijkt me wel heel vet, een van de weinige populaire reeksen die ik nooit heb gespeeld dus hier kijk ik wel naar uit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 8 november 2020 16:18
    Yess meer ME!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 8 november 2020 17:57
    "Ondertussen werkt een veteranenteam bij Bioware hard aan het vormgeven van het volgende hoofdstuk van het Mass Effect-universum", zegt vicepresident Casey Hudson. "We zitten in een vroeg stadium van het project en kunnen verder nog niets zeggen, maar we kijken uit naar het delen van onze visie voor de toekomst."

    Anthem was ook ontwikkeld door een veteranenteam. Ik heb hier een hard hoofd in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 november 2020 19:27
    @Qinneth Als EA zich er verder niet mee bemoeit en ze geen deadline oplegt zal t best mooi worden.
    Alleen is dat helaas niet hoe EA zaken doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 8 november 2020 20:13
    Hoop op een zacht prijsje. Mooie serie maar deel 4 probeer ik nog steeds te vergeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 november 2020 20:18
    Hoop al jaren op een vervolg van Jade empire en kotor 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 november 2020 21:40
    @hulstpower oef ja Jade Empire .. zo zonde dat daar niets meer mee gedaan is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2020 08:02
    @kleinekoosjer heb gisteren meteen even jade empire 2e hands gekocht.
    heeft een 4k update gekregen en voor een originele xbox titel is ie niet echt verouderd vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 november 2020 00:31
    @hulstpower Knights of the amazing republic 3?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 november 2020 06:43
    @darkmanwls ja die ja nee knight of the old republic.
    Was er even niet bij met me hoofd, kan er wel knight of the ancient repbulic van maken ;).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 8 november 2020 21:15
    Take my money……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 8 november 2020 21:44
    Fantastische serie. De sfeer, de diepgang.. nu nog tijd vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 9 november 2020 11:49
    Oef, Mass Effect ''4'' is alweer uit maart 2017, en ze zitten nu pas in de beginfase?.. Dat beloofd niet veel goeds.

    Ben benieuwd wat het gaat worden. Een vervolg op Andromeda? Een prequel waar iedereen om de een of andere reden behoefte aan lijkt te hebben? Of weer een reboot?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrWalterWhite

    • 9 november 2020 12:04
    Doe maar een prequel, Andromeda vond ik echt een mislukking van een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 9 november 2020 16:54
    Was meer de Ass Effect if you ask me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Corelone

    • 10 november 2020 14:24
    Deel 1 blijft mijn favoriet! Heerlijk om rond te rijden op planeten in mijn Mako.