"We keken zeer intensief naar de eerste twaalf maanden van World of Warcraft", legt Brown uit. "En dan moet je goed beseffen: World of Warcraft lanceerde alleen in Noord-Amerika en dus niet in twee regio's tegelijk", waarmee hij doelt op het feit dat The Old Republic wel gelijktijdig op meerdere continenten verschijnt.
Brown kaart ook het belang van de opstartfase van The Old Republic aan. "Als de eerste gebruikers van het spel inloggen, willen we dat ze direct toegang hebben. Zelfs wanneer ze spelen in een drukbevolkte wereld, moet de internetverbinding goed zijn. Een zeer goede service is erg belangrijk voor ons."
Om dit te bewerkstelligen heeft EA het aantal pre-orders dat het aanneemt voor de game bewust beperkt gehouden, waardoor niet iedereen die het spel wil hebben tegelijk op de dag van lancering inlogt op de servers. Wanneer The Old Republic verschijnt, is nog niet bekendgemaakt. Verwacht wordt dat de game eind dit jaar lanceert.
Reacties op: EA heeft WoW bestudeerd voor The Old Republic
geert1
Ik ben benieuwd of deze game een blijvertje wordt in het MMO-genre. Velen hebben het geprobeerd, maar konden niet op tegen WoW. Nu dat spel echt oud begint te worden, komt de deur steeds meer open te staan voor nieuwe MMO's. Toch neig ik meer naar Guild Wars 2 dan naar deze Star Wars MMO. Zal wel een titanenstrijd worden.
Knootewoot
Paralize
Ze doen echt iets nieuws. Ook omdat ik misschien maar tijd heb om 1 MMO op te pakken en er geen Pay2play is…
Maar de beelden van GW2 hebben me echt overtuigd --> Gamescom 2011, die 40minuten gameplay vids. Zijn echt een aanrader. Die wereld is echt fantastisch gemaakt.
De Lore in TOR is wel erg vet… het is jammer dat ik die moet laten liggen.
Jammer(..?) dat je de keuze krijgt aankomend jaar.
Nihilistic Poet
Tja, hopen dat het een goeie investering is voor EA, zo niet, krijgen we zeker bagger games voor terug de komende jaren
Campeador
Pillows
TheChief
Ik denk dat GW2 echt wat nieuws weet te brengen.
geert1
geert1
The Chosen One
Verhaal met geen voiceover (ja dan klik ik toch altijd vaak dingen weg), en die onderwater gasten met irri gebrabbel (net als die Jawa's die gelukkig maar enkele zinnen hadden bij KOTOR).
En dat gevecht met die huge dragon was ook redelijk statisch eigenlijk.
Onderwater combatvideo was nogal… saai.
Groupquests in WAR waren ook niet altijd even goed gemaakt dus benieuwd hoe dat bij GW2 gaat in de praktijk.
Noem ik alleen ff wat negatieve dingen op, er zijn ook wel positieve dingen uiteraard.
Combat ziet er wel erg gaaf uit. Beetje weird nog met alle wisselende abilities.
Hybr1d
IceRiccy
Wat ik hier veel al nog lees is dat het teveel met wow in gedachten bekeken wordt. Het heeft heel weinig met WoW te maken. Het heeft gewoon standaard MMO elementen gepakt, die verbeterd en een paar unieke dingen gedaan. De graphics zijn heel erg goed op duurde pc's maar op lagere settings ook haalbaar op oudere pcs.
Tevens is wow zelf ook niet vernieuwend geweest, het heeft gewoon meerdere elementen van verschillende mmo's gepakt en deze ook verbeterd. precies hetzelfde wat the old republic nu doet.