Nieuws
Star Wars Jedi: Fallen Order

EA heeft meer Star Wars-games in ontwikkeling

Ondanks de aankomende Star Wars-game van Ubisoft

Geschreven door Michel Musters op
Hoewel gisteren werd aangekondigd dat Ubisoft Massive Entertainment aan een nieuwe Star Wars-game werkt, heeft Electronic Arts ook Star Wars-games in ontwikkeling.

Dat laat het bedrijf weten via Twitter. Het bedrijf somde enkele feiten op. "We houden van Star Wars. We kijken er naar uit om samen te blijven werken met Lucasfilm Games. We maken meer Star Wars-games. BD-1 is nog altijd de schattigste."

Gisteren werd aangekondigd dat Ubisoft Massive aan een nieuwe Star Wars-game werkt. Het is voor het eerst sinds Star Wars Battlefront dat een andere uitgever een Star Wars-game maakt en uitgeeft, met uitzondering van de Lego Star Wars-games. Disney gaf gisteren al aan dat het samen blijft werken met EA, maar nu heeft de uitgever zelf specifiek benoemd dat het Star Wars-games blijft ontwikkelen.

Naast Star Wars Battlefront heeft Electronic Arts een vervolg, Star Wars Jedi: Fallen Order en Star Wars Squadrons ontwikkeld. Ook heeft het bedrijf een Star Wars-uitbreiding voor De Sims 4 gelanceerd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sucker Punch hint met vacature wederom naar Ghost of Tsushima-vervolg Ontwikkeling TES6 en Starfield niet gehinderd door Indiana Jones-game
16

Reacties op: EA heeft meer Star Wars-games in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 14 januari 2021 11:55
    Vind ik ook totaal geen ramp, ik zie graag een vervolg op fallen order. Maar dat EA de exclusieve rechten om SW games te maken kwijt is is het beste nieuws van 2021 tot nu toe, erg mooi dat er nu meer devs aan SW games gaan werken.

    De kers op de taart is natuurlijk dat Ubisoft nu aan een SW game werkt. Ik hoop op een SW in AC stijl maar met Massive aan het roer betwijfel ik dat. Aan de andere kant het is een long time partnership, dus een AC like SW game zie ik nog wel gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 14 januari 2021 13:44
    @coola Een Star Wars met een Ubisoft sausje zit ik persoonlijk niet op te wachten, liever een sterk liniair verhaal dan de zoveelste openwereld game vol met objectives die puur bedoeld zijn om je maar bezig te houden. Maargoed ieder zijn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 januari 2021 14:00
    @MelvinChowder ik vind de missies van de AC RPG trilogie verre van bezigheidstherapie. Zelfs de side quests zijn meer dan de moeite waard. Meeste (side) quests hebben ook diepere lagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 januari 2021 14:55
    @coola De beste sidequest van alle Ubisoft games bij elkaar kan niet tippen aan een gemiddelde sidequest van The Witcher 3. Elke sidequest is daar een klein verhaal met een twist.

    Als ik een game in de AC-stijl wil spelen pik ik wel een AC game op. De laatste 3 games lijken weer zo gigantisch veel op elkaar dat het wel duidelijk is dat Ubisoft niets geleerd heeft van de kritiek. Dus ik ben bang dat dat inderdaad weer gaat gebeuren.
    Hopelijk wordt het beter nu alle mafketels er binnen Ubisoft uitgebonjourd zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.
    Ik voorspel alvast dat ie precies voor de feestdagen in de winkel ligt.

    Ik zie liever een game ala KOTOR daar zijn er niet genoeg van

    Ik ben benieuwd of Ubisoft iets nieuws durft, want het reskinnen van AC moet de mensen daar inmiddels toch ook wel de neus uithangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 januari 2021 15:02
    @Ziminar

    Dan heb je dus amper odyssey en Valhalla gespeeld, want de side quests daar spelen ook als een klein verhaal met meerdere lagen en twists.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 14 januari 2021 15:51
    @coola :')…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 januari 2021 16:17
    @coola Origins en Odyssey helemaal uitgespeeld, die 2 games lijken al zoveel op elkaar dat het bijna schandalig is. Valhalla begin ik om die reden niet aan.
    De sidequests van Origins en Odyssey komen niet in de buurt van The Witcher 3.

    Na het spelen van Unity dacht ik dat ik nooit meer een AC game op zou pakken, ik werd helemaal gek van die erbarmelijke AI, de saaie combat en de irritante besturing.
    Syndicate heel even gespeeld, maar zodra ik zag dat weer van hetzelfde laken een pak was haakte ik af.

    Origins en Odyssey toch gespeeld vanwege het oude Egypte en Griekenland en de belofte dat het allemaal anders zoveel anders zou zijn en die wisten mij wel beter te vermaken, maar de combat was beter maar nog steeds niet echt uitdagend, de was AI ook beter. Maar Odyssey is zo overduidelijk voor 80% gekopieerd dat het niet leuk meer is.
    Ubisoft maakt altijd mooie werelden met mooie verhalen, maar de game daarbinnen zo dodelijk saai en repetitief dat de game me erg snel tegen gaat staan. Veel sidequests opgepakt, maar er waren er maar weinig die het gemiddelde niveau echt ontstijgen.
    Op 2/3 van de game voelt de gemiddelde AC-game echt als werken, zeker als geen XP-booster hebt dan moet je die sidequests wel doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 januari 2021 16:24
    @Ziminar

    Dan kijken wij heel anders naar deze franchise. Want het gene wat jij nu schetst zie ik echt niet terug in mijn ervaring met deze franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 januari 2021 21:42
    @Ziminar Heb zelf The Witcher niet gespeeld maar van Oddesey kan ik me zeer weinig herinneren qua quests. Het was allemaal zeer middelmatig.

    Vergelijk ik dat met Red Dead Redemption II of Ghost Of Tsushima dan hebben die interessantere side quests.

    Het grootste verschil is dat je hij Ghost complete vrijheid hebt. Ik kan bepaalde quests zelfs in een eigen volgorde doen of uiteraard helemaal niet.

    Bij Valhalla zat zo'n goden quest waar ik echt geen zin in had maar die je wel moet doen en die duurt de 1ste keer DRIE uur.

    Dat is langer als een side storyline in Ghost en die doe je in delen.

    Dat is wat voor mij Valhalla een nachtmerrie maakte. Je "moest" van alles en het was nergens leuk.

    En de bugs waren de nagel in de doodskist.

    Het zag er bij vlagen mooi uit maar van Valhalla had ik in totaal 45 screenshots gemaakt voor 90 uur. Voor Ghost Of Tsushima 135 terwijl ik toen op nog geen 30 uur zat.

    Zegt genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 januari 2021 00:52
    @bigds9fan RDR2 nog zo’n game inderdaad waarbij iedere side quest beter is dan de beste in alle AC games bij elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 januari 2021 15:17
    @Ziminar Sorry, maar ik deel die verafgoding van the witcher 3 dus totaal niet he. Het is een goede game, daar niet van, maar het is zeker niet het nieuwe wereldwonder wat zoveel mensen er van maken. Ik kom er bijvoorbeeld gewoonweg niet doorheen, vond t niet interessant genoeg.

    Nou is dat uiteraard mijn persoonlijke mening, en iedereen vind weer wat anders, maar zeggen dat the witcher per definitie beter is alsof dat een feit is, sorry, daarin kan ik niet met je meekomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 januari 2021 15:32
    @Messtranor

    Verhaal van the witcher is top. Maar die gameplay is imho echt houterig. Als ik dan echt heel eerlijk moet zijn dan doen AC Origins, Odyssey en Valhalla dat echt veel beter soepeler vooral.

    Ik heb the witcher 3 nu 4 keer een kans gegeven maar ik kom er ook niet door heen. Maar ik ga hem nog één keer een kans geven op de PS5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 14 januari 2021 16:18
    @Messtranor en @Coola Ik heb heel lang een haat-liefde verhouding gehad met die game, meerdere malen overnieuw begonnen, maar verloor mijn interesse. Pas heel laat heb ik die game helemaal doorlopen en echt heel veel sidequests gedaan, daar zitten echt parels tussen.
    En je merkt inderdaad dat de game al wat ouder is en de gameplay is inderdaad wat houterig zoals Coola hieronder aangeeft.
    Maar de worldbuilding, sidequests en verhaal is echt beter dan welke AC game dan ook. En de worldbuilding en verhaal van AC zijn meestal de beste punten. De sidequests zijn t.o.v. van The Witcher echt veel minder. En dat is waar het mij omging

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 januari 2021 20:20
    En niet vergeten, op epic games is vanaf vandaag tot volgende week donderdag EA's Star Wars Battlefront ][ gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jullelica

    • 15 januari 2021 04:10
    🍓 Tienеrmеisjes houdеn van harde sеks - http://photo74113.e17.club

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 januari 2021 08:21
    @Jullelica dat wist ik dus niet, goed om te weten