EA hecht nog veel waarde aan singleplayergames

EA hecht nog veel waarde aan singleplayergames

Electronic Arts vindt singleplayergames nog altijd een belangrijk onderdeel van diens portfolio.

Dat meldt CEO Andrew Wilson in een gesprek met investeerders (via VGC). "Onze spelers hebben over het algemeen diverse belangrijke motivaties (om games te spelen): inspiratie, ontsnapping, sociale connecties, een gevoel van competitie, zelfverbetering, creatie. Dit soort dingen brengen ons samen als gamers. Het creëren van werelden, het bouwen van personages en het vertellen van verhalen is erg belangrijk bij het vervullen van sommige van die motivaties."

Wilson vervolgt: "Wanneer we kijken naar onze portfolio en nadenken over hoe het uit te breiden, houden we twee belangrijke factoren in het achterhoofd. Eén: hoe kunnen we ongelooflijke verhalen vertellen? En twee: hoe kunnen we geweldige online gemeenschappen bouwen? En hoe brengen we die twee elementen samen? (...) Als we kijken naar singleplayergames, zijn ze een enorm belangrijk onderdeel van onze gehele portfolio waarmee we aan bovenstaande motivaties voldoen."

EA werkt onder andere aan Star Wars Jedi: Survivor, Dragon Age: Dreadwolf, een remake van Dead Space en een nieuwe Mass Effect-game, allen nieuwe delen binnen singleplayerfranchises. Volgens recente geruchten werkt EA daarnaast aan een openwereldgame binnen het Black Panter-universum. Ondanks dat geeft EA wel toe dat live services steeds belangrijker worden. Zo'n zeventig procent van de totale zaken van EA vallen onder live service-producten.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

[quote]Wanneer we kijken naar onze portfolio en nadenken over hoe het uit te breiden, houden we twee belangrijke factoren in het achterhoofd. Een: hoe kunnen we ongelooflijke verhalen vertellen? En twee: hoe kunnen we geweldige online gemeenschappen bouwen?[/quote] *Wanneer we kijken naar onze portfolio en nadenken over hoe het uit te breiden, houden we 1 belangrijke factor in het achterhoofd; geld. Fixed!

0
test

@The_Stifmeister Herstel: makkelijk geld.

0

@bigds9fan Dat is Ubisoft , die gebruiken voor elke game dezelfde mal

0
test

Hun belangrijkste portfolio is toch updates voor hun sportgames voor de volle mep verkopen?

0

@bigds9fan Wat wou je dan met een voetbalgame doen , het is en blijft voetbal. En ook daar , je hoeft de " updates " niet te kopen. Doe ik ook niet ik wacht tot ze op gamepass ultimate staan

0
test

@Tyranus Je kan het ze ook eigenlijk niet echt kwalijk nemen aangezien de games voor de volle mep gewoon verkocht worden ongeacht ze amper verschillen van de vorige game.

0
test

@Tyranus Let's see. Optie om de scheidsrechter een mep te verkopen. Optie om met opzet een bepaalde speler een doodschop te verkopen waardoor die uit de running is. Hooligan mode. Ja het zijn de mindere aspecten van voetbal maar ze horen er wel bij. Referee mode waarbij je als scheidsrechter speelt. En ja verder kan je er niet veel mee maar het is toch belachelijk dat DE voetbaltempel van Nederland niet eens speelbaar is in de game. Zie echt het nut (afgezien van makkelijk geld verdienen that is) elk jaar een nieuwe Fifa game en het zou makkelijk met gratis updates kunnen.

0
test

@bigds9fan En 'surprise mechanics' aka lootboxes/cardpacks

0
test

@FishSt1ck Precies, vind die al erg genoeg in een gratis game zoals Star Trek Online (al heb ik daar met mijn in game verdiensten er ook 4 gekocht en geen schip gekregen) maar in een betaalde game is het gewoon not done. In een betaalde update is het helemaal beschofterig.

0

Aanbevolen voor jou