EA gooit de NBA-reeks volledig om met NBA Elite 11 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De drijvende motor achter NBA Elite 11 is de nieuwe besturing die EA 'Hands-On Control' noemt. Hiermee zullen de acties van de speler direct naar het spel worden vertaald. "Niet langer zul je op een knop drukken en kijken hoe de computer een lange animatie-sequentie afspeelt. Dit is de eerste basketbalsimulatie waarin jij elke beweging controleert, van dribbels, schoten, dunks en lay-ups, tot het stelen en blokken van de bal.", zegt David Littman, de Creative Director van NBA Elite 11.

Physics

Een nieuwe real-time physics-engine zorgt ervoor dat de interactie tu en spelers veel natuurlijker gaat. Elke speler kan nu onafhankelijk van de andere speler bewegen, wat de onnatuurlijke, gecoördineerde interactie tu en twee basketballers verleden tijd maakt. De physics-engine zorgt er ook voor dat het succes van het schieten van de bal niet langer van kansberekening afhangt, maar van de vaardigheid van de speler. Afhankelijk van waar de speler zich op het veld bevindt, moet hij de bal in de juiste richting en met de juiste snelheid gooien.

"Vanaf de eerste dag van de ontwikkeling was het duidelijk dat we een wereldschokkende verandering in het basketbal-genre wilden bewerkstelligen.", zegt Jordan Edelstein, VP Marketing van EA Sports. "Het is een geheel nieuw spel en dat rechtvaardigde een geheel nieuwe naam waarmee we de verandering in de reeks hopen weer te geven."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou