Onlangs besloten ontwikkelaar Valve en uitgever Vivendi, na enig juridisch gerommel, uit elkaar te gaan. Vivendi heeft nog tot augustus dit jaar het recht om spellen van Valve op de markt te brengen. De ontwikkelaar van Half-Life 2 moest op zoek naar een nieuwe uitgever. De keuze is hierbij gevallen op Electronic Arts. EA zal in de herfst van dit jaar de Half-Life 2: Game of the Year editie op de markt brengen. Deze editie bevat naast het originele Half-Life 2 ook Counter Strike: Source, de later verschenen multiplayer add-on Half Life 2: Deahtmatch en Half-Life: Source, een conversie van het originele Half-Life naar de Source engine. Daarnaast zal onder de naam Counter Strike: Source een bundel verschijnen van Counter Strike: Source, Half Life 2: Deahtmatch en Day of Defeat: Source. Ook zal EA in oktober de Xbox versie van Half-Life 2 uitgeven.
Valve heeft een meerjarig contract met EA getekend, wat betekent dat ook toekomstige, nog niet aangekondigde spellen van Valve door EA uitgegeven zullen worden. Eerder tekende EA ook al het volgende spel van CryTek, de ontwikkelaar van Far Cry. Hiermee lijkt men zich opnieuw te gaan richten op het uitgeven van titels specifiek gericht op een wat meer volwassen doelgroep.
Met dank aan Metal_Wolf_2 voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: EA gaat toekomstige Valve games uitgeven
HazardNL
EA moet ook alles verkloten! Zodra EA Ubisoft overgenomen heeft worden het zeer duistere jaren voor gamers
Darth_Venger
Erwie
Metal_Wolf_2
mikando
Metal_Wolf_2
Erwie
Legendary
Erwie
Xirow
F1WilliamsJeff
Erwie
F1WilliamsJeff
Johnny_anoniem
Ik vind het overigens ook een ontzettende stomme zet van Vivendi om het voor elkaar te krijgen Valve kwijt te raken.. ook al konden ze nog zo vervelend doen met hun Steam e.d., ze brachten toch nog flink wat geld in het laadje, een beetje slijmen is op zo'n moment niet geheel onverstandig!
GrandLopes
hel
het is en blijft een van de grote uitgevers en dat toch écht dankzij hun goede resultaten…
ze hebben als ontwikkelaar wel een aantal titels die wat uitgemolken worden, maar ze ontwikkelen ook meer dan genoeg toptitels (voor de mainstream gamer weliswaar)
Is dat het probleem? dat EA te mainstream is? dan is dit mogelijk toch een mooie eerste stap van EA om iets minder mainstream te worden?
Tobus
-Ruud-
Fpsbig
Afterburner
EA is gewoon een erg goeie uitgever en wat betreft spellen uitgeven met bugs ken ik ook nog wel een paar. Everquest 2, Farcry, Painkiller, World of Warcraft….zal ik nog even doorgaan?
Heel veel bugs komen nou eenmaal pas naar boven als honderden duizenden mensen het spelen. Vergeet niet dat een spel wordt gemaakt door mensen en mensen maken fouten, vooral als je met een paar honderd duizend miljoen programmeer codes te maken hebt.
Kijk maar naar Erwie, hij maakt 1 spelfout in een stukje tekst van ongeveer 15 zinnen, vergelijk dat maar is met programmeer codes.