EA: 'Digitale distributie winstgevender dan fysieke producten eind 2011' | Gamer.nl

EA: 'Digitale distributie winstgevender dan fysieke producten eind 2011' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"De digitale industrie zal aan het einde van 2011 groter zijn dan de markt voor fysieke producten. Daar twijfel ik geen moment over. Daarna vinden we manieren om onze verpakte goederen in delen, abonnementen en micro-transacties te verkopen."

"Kijk naar wat Warner en Turbine hebben gedaan met Lord of the Rings Online", vervolgt Ricitiello. "Ik denk dat het grootste gedeelte van hun opbrengsten nog steeds komt van de abonementen die 15 dollar per maand kosten, maar er komen ook een hoop mensen die hun abonnement upgraden. Ik weet niet zeker of de deal van 15 dollar een goede deal is, maar dat is een andere discu ie. [...] Deze zakenmodellen gaan hun eigen markt vinden. We moeten oppa en en zorgen dat we de juiste prijzen voorde juiste platforms en franchise aanhouden."

Ricitiello gebruikte FIFA Ultimate Team, een modus voor de FIFA-games die apart gedownload kan worden, als voorbeeld van hoe digitale free-to-play titels succes kunnen opleveren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou