"Eigenlijk komt er nauwelijks geld binnen uit advertenties. In-game reclame is niet zo snel van de grond gekomen als dat mensen verwacht hadden. Als je kijkt naar de verkoop van virtuele goederen en de groei die het afgelopen jaar daarin heeft plaatsgevonden, dan is dat een veel betrouwbaardere bron van inkomsten", aldus Cousins, die vervolgens EA's eigen Battlefield: Heroes aanhaalt als een succesvolle toepassing van het microtransactiesysteem.

"We hebben op twee paarden gewed. We wilden zowel aan in-game reclame doen als aan de verkoop van virtuele goederen. Het ene is heel snel gegaan, het andere is nog nauwelijks uit de startblokken. Ik denk dat in-game reclame wel werkt als je het kunt koppelen aan content in de game. Zo hadden we een deal met Dr. Pepper voor Battlefield Heroes, waar je met een code op een flesje Dr. Pepper een exclusieve outfit in het spel vrij kon spelen. Dat soort integratie werkt wel denk ik, maar de tijd van billboards in games zijn misschien voorbij."