EA brengt effectiviteit in-game reclame in kaart | Gamer.nl

EA brengt effectiviteit in-game reclame in kaart | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Ba ell Ojjeh, hoofd van nPario, zegt dat zijn team werd uitgekozen door EA vanwege hun ervaring en het feit dat de gebruikte tools al operationeel zijn op verschillende grote websites. De analytische tools van nPario houden data bij over onder meer het aantal clicks, bijbehorende demografische profielen en de aandacht die dergelijke reclame krijgt via sociale media.

Ojjeh spreekt over een grote deal met EA, omdat zijn tools het mogelijk maken om het gedrag van consumenten binnen alle kanalen van EA bij te houden, zowel mobiel, sociaal, online als op de console. EA liet weten met meer dan honderd man marketingpersoneel bezig te zijn met in-game reclame.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou