Nieuws
Anthem

'EA bepaalt deze week de toekomst van Anthem'

Mag BioWare doorgaan met de heruitvinding van de game?

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts zou deze week de knoop doorhakken of Anthem in de toekomst nog ondersteuning krijgt.

Dat meldt Bloomberg in een reportage. Ontwikkelaar BioWare is al geruime tijd bezig met het "significant opnieuw uitvinden" van Anthem nadat de game na lancering in 2019 niet het beoogde succes behaalde. EA zou deze week intern de knoop doorhakken of BioWare door mag werken aan deze herziening, of dat de ondersteuning voor het spel geheel wordt stopgezet.

Vorig jaar werd een klein team binnen BioWare op het heruitvinden van Anthem gezet. Het team heeft sindsdien met enige regelmatig updates geplaatst over dit proces. Dit team zou volgens Bloombergs reportage uit ongeveer dertig mensen bestaan, maar om de wijzigingen volledig uit te voeren zou een groter team nodig zijn. Het zou minstens om een verdriedubbeling van de mankracht gaan. Daarom zou EA deze week een definitief besluit nemen.

Anthem

Dit artikel delen:

Lees meer

Jamie Lee Curtis speelt Tannis in Borderlands-film Fall Guys krijgt mogelijk Fortnite-content
11

Reacties op: 'EA bepaalt deze week de toekomst van Anthem'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 9 februari 2021 12:17
    zo veel potentie, jammer dat het nogal een flop was geworden door mismanagement

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 9 februari 2021 12:57
    Ik keek ontzettend uit naar Anthem, een 3rd person game met een nadruk op loot collecting en exploration is helemaal mijn ding. Gekoppeld aan een scifi setting en de vrijheid van een 'Ironman' pak leek dit de ideale combinatie. Maar na alle negative opehf het spel nooit gekocht en ik heb er een hard hoofd in dat EA er nog geld in gaat steken om de boel op zijn 'Final Fantasy 13' te redden.

    Ik denk dat ze de boel scrappen en doorgaan naar het volgende fiasco.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 februari 2021 18:14
    @TheChief Ik denk dat je final fantasy 14 bedoeld :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 13 februari 2021 12:06
    @Messtranor Ah ja, tikfoutje :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 9 februari 2021 13:00
    Heeft iemand wel beetje positieve ervaring met deze game? Ik keek er toen der tijd best naar uit; demo was aardig, maar ben afgeschrikt door alle negativiteit rondom deze game. Het leek mij zo vet; ik ben dol op co-op en dit leek de ideale game te worden. Nu zag ik hem laatst bij EA PLAY via Game Pass staan, maar wat is de staat nu van deze game? Is ie al gepatched? Draait het goed? Is het leuk? Hoe zit het met de beloofde overhaul?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 februari 2021 13:52
    @kleinekoosjer heb hem even gespeeld vanwege ea access maar vond het nogal dood. Maar destiny en division zijn ook niet mijn games dus weet niet ik je het juiste antwoord kan geven. Maar anthem vond ik wel slechter dan die andere 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 9 februari 2021 15:43
    @kleinekoosjer Ik heb na 1 of 2 patches de campaign een keer uitgespeeld. Was wel aardig, maar na de campaign was er gewoon echt geen moer aan. Deze game voelde echt helemaal niet af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 9 februari 2021 18:15
    @kleinekoosjer Het speelt best tof, maar de wereld is vrij oninteressant, namelijk overal hetzelfde jungle/rotsen thema. En zoals zovaak bij dit soort games, een volledig gebrek aan endgame omdat ze GRUWELIJK ondeschatten hoe snel mensen door de main game heen gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dondervuist

    • 10 februari 2021 10:00
    @kleinekoosjer

    Hij is cker vet ik heb er in totaal 219 uur inzitten en kom zelfs af en toe terug om gewoon te vliegen, maar nu ik heb alle "gesproken negativiteit" ook nooit meegemaakt en speel al sinds launch daarom zou ik het heel jammer vinden als EA besluit de stekker er uit te trekken. ondanks dat ze de E3 trailer niet zijn na gekomen ziet het er erg goed uit vindt ik en het besturen van een Javelin gaf mij echt het Ironman gevoel, meer zelfs dan de nieuwste Avengers game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 9 februari 2021 14:00
    Ik zou heel verbaasd zijn als EA ongeveer 100 man zet op een 2 jaar oude game die al 2 jaar dood is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • inkmasteryPS4

    • 9 februari 2021 16:43
    Anthem is dood de zogenaamde destiny killer wat een ongelofelijke flop 😂