EA benadrukt belang digitale verkopen | Gamer.nl

EA benadrukt belang digitale verkopen | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Het downloaden van digitale content door spelers is een belangrijke groeistimulans voor ons bedrijf geweest, inclusief de verkopen via microtransacties in gratis te spelen titels. Ook FIFA Ultimate Team is een belangrijke bron van inkomsten. Bij FIFA 09 heeft het ons 15 miljoen dollar opgeleverd, bij FIFA 10 was het al 31 miljoen. We weten niet precies hoe het met FIFA 11 zit, maar die verkoopt al wel beter", aldus Brown. 

Ook bij het downloaden van hele spellen heeft EA de afgelopen jaren een flinke groei gezien. "We zien voor het eerst dat first-person shooters zoals Battlefield Bad Company 2 vaker digitaal dan fysiek aangeschaft worden. Met dat soort verkopen kunnen we onze digitale bedrijfsvoering flink uitbreiden. Het is een goede markt om aan deel te nemen. 85 procent van de groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt komt vanuit onze eigen series, en niet van acquisities."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou