Nieuws
Electronic Arts

EA App gaat Origin op Windows-pc vervangen

Mac-gamers blijven voorlopig Origin gebruiken

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts heeft een vervanger voor de Origin-cliënt uit bèta gehaald: de EA App.

Dat heeft het bedrijf via een blogpost aangekondigd. De app was al een tijdje in bètavorm beschikbaar, maar gaat ergens binnenkort voor iedereen op Windows-pc Origin vervangen. Origin-gebruikers kunnen op elk moment een uitnodiging ontvangen.

Volgens EA is de app diens "snelste en minst belastende pc-cliënt tot nu toe". De app heeft een gebruiksvriendelijk ontwerp en kan automatisch games en updates downloaden. Mensen kunnen ook hun vriendenlijst linken met andere platforms, waaronder PlayStation, Xbox en Steam. Savefiles van games die eerst via Origin werden gespeeld, worden automatisch naar de EA App overgezet. 

Het is niet bekend of en wanneer Mac-gebruikers de EA App ontvangen. Voor nu blijft men op Mac Origin gebruiken.

EA App

Dit artikel delen:

Lees meer

Final Fantasy 14-servers worden aangevallen 'door derde partij' Mensen kunnen hun Steam- en PlayStation-accounts aan elkaar linken
12

Reacties op: EA App gaat Origin op Windows-pc vervangen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 7 oktober 2022 11:57
    Hou toch op met die eigen apps en ga gewoon naar steam. Ik word knettergek van die 80 launchers die je geinstalleerd moeten hebben staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 7 oktober 2022 12:19
    @Messtranor
    100 procent mee eens.
    Zelfs op de consoles proberen ze die afzonderlijke accounts erdoor te drukken. Zo wou ik laatst even Overwatch 2 proberen maar moest ik me eerst aanmelden met een battle.net account. Dus ik eerst uitzoeken wat mijn inloggegevens waren. Vervolgens moest ik nog aangeven of ik mijn ps5 account wilde koppelen met mijn battlenet account. Gedoe allemaal.. op een console wil ik gewoon de game aanzetten en spelen zonder al die onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lady_M_J

    • 7 oktober 2022 12:07
    Alles is beter dan die gare Origin app maar gelijk heb je. Als je een game wilt spelen moet je soms bijna nadenken waar je deze moet starten -_-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 7 oktober 2022 13:59
    @Lady_M_J
    Soms?
    Ik heb al mijn games in Excel staan zodat ik bij kan houden op welke launcher ze zitten.
    Dat is vooral bij het installeren handig. Snelkoppelingen werken nog steeds natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 7 oktober 2022 14:49
    @Roolio
    Handig, ik kijk zelf gewoon in de library van de launchers welke ik weer wil installeren.

    Uiteindelijk heb je alle launchers wel nodig, dus die installeer ik vaak als eerst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 7 oktober 2022 15:11
    @CroniC
    Ja dat werkt ook natuurlijk.
    De Excel lijst zorgt er ook voor dat ik games, die ik al bezit, niet koop.
    Er zijn bv. zo veel games gratis geweest, in de loop van de tijd, dat ik anders alle launchers af moet om te kijken of ik game al heb.
    Het is wel een luxe probleem.

    En soms koop ik een game alsnog op een ander platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 8 oktober 2022 10:31
    @Roolio
    Dst probleem ken ik dan weer niet.
    In de stores is al duidelijk te zien of een game in je library zit.

    Maar geen kritiek verder ofzo, ik vind t beetje dubbel zeg maar.
    20jaar geleden had ik t zelfde gedaan :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 8 oktober 2022 10:36
    @CroniC
    Ja, je kan ook in al die launchers gaan zoeken of je een game al hebt. Ik zoek liever in 1 bestand 1 keer.
    Maar noem mij gerust ouderwets. Ik ben ook al wat ouder :)

    Edit: ik zou op minstens 9 plekken moeten gaan zoeken en dat kost veel tijd.
    Daarbij vind ik het ook leuk om het overzicht te hebben en overal meteen te kunnen zien wat ik heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 8 oktober 2022 10:42
    Er zijn trouwens ook games waarvan de installatiebestanden op mijn online drive staan (legaal verkregen). Die zie je niet in de launchers.
    Op een gegeven moment heb je zo veel games dat je iets moet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 7 oktober 2022 16:55
    @Roolio Je kan ook de gog galaxy launcher gebruiken, daar kan je alle grote launchers aan koppelen en heb je nog maar 1 opstartpunt , je kan zelfs installeren via de koppeling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 7 oktober 2022 17:07
    @Sisko
    Dat is een goede tip!
    Ik wist dat al wel en kies ervoor om dat niet te gebruiken. Wel GOG galaxy maar niet de koppeling met de andere launchers.

    Toch bedankt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 7 oktober 2022 15:12
    @Lady_M_J de spellen welke ik speel daar heb ik gewoon een snelkoppeling voor op het bureaublad. Als die een launcher nodig heeft start die hem sowieso vanzelf op. Ik vind het zelf niet zo heel lastig hoor. Meestal toch maar 1 spel welke ik per avond kan spelen.