Nieuws
EA Access

EA Access-abonnementsdienst komt naar PlayStation 4

Na vijf jaar alleen op pc en Xbox One

Geschreven door Lucas May op
EA Access, de abonnementsdienst van Electronic Arts, komt naar PlayStation 4. Dit maakt het gamebedrijf bekend via een persbericht.

De service is vanaf juli dit beschikbaar voor PlayStation 4. Specifieke games worden nog niet genoemd, maar franchises als Battlefield, Fifa en Star War Battlefront worden genoemd. Een jaarabonnement kost 24,99 euro, terwijl dit maandelijks 3,99 kost. EA Access kan op alle platformen gebruikt worden. Het abonnement stelt gebruikers in staat om nieuwe games rondom release voor maximaal tien uur te proberen en oudere games volledig te spelen. Hiernaast wordt een korting van 10 procent aangeboden op EA-games en -dlc.

In 2014 heeft EA al een poging gedaan om EA Access naar de PlayStation 4 te brengen. Sony wees dit aanbod toen echter af en zei dat de service van EA niet de juiste waarde biedt aan PlayStation-gebruikers. Nu maakt EA bekend dat het toch mogelijk wordt voor PlayStation 4-gebruiker om gebruik te maken van de dienst. Waarom Sony van gedachten is veranderd, is vooralsnog onbekend.

Vorige maand lekte het nieuws van EA Access op PS4 al uit doordat op de Braziliaanse PlayStation Store een nieuwe knop verscheen waarop het logo van EA Access te zien was met de tekst 'Nu beschikbaar'.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mobiele versie van Apex Legends in de planning Wordt Borderlands 3 de beste loot shooter ooit? - Gameplay Update
10

Reacties op: EA Access-abonnementsdienst komt naar PlayStation 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 7 mei 2019 19:20
    Prima dat Sony blijkbaar overstag is, leuk voor de peeps die zo'n abbo hebben, ook al zitten die al op een ander apparaat. Aan mij is het niet besteed, ik speel sowieso niet veel van EA, alleen Battlefield met regelmaat. Ik wil het zo overzichtelijk mogelijk houden, en prefereer nog altijd de fysieke versie van een game.

    PSPlus, Nintendo Online en YT Premium voor muziek is genoeg voor mij. Netflix mag ik van vrienden gebruiken en heel misschien komt Google Stadia er in de toekomst nog bij mocht dat de openbaring zijn die beloofd wordt. En m'n bibliotheekpasje hou ik óók nog, mits die niet wegbezuinigd wordt in m'n woonplaats.. Is toch wel het meest authentieke lidmaatschap, bij thuiskomst constateren dat er wat pagina's missen en er een plak ham als boekenlegger is gebruikt..(serieus!) :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 mei 2019 10:52
    @clandestine666 hahaha een plak ham

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 7 mei 2019 20:46
    hoera voor slechts 25 euro per jaar toegang tot het meest zielloze archief van EA ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Erwintjuh

    • 7 mei 2019 21:53
    Tof! Nu nog de premium variant en wellicht een optie voor alle platformen. Want om dit nu 3 keer af te sluiten is ook weer zo wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 7 mei 2019 22:26
    @Erwintjuh Dat zal toch niet? Ik nam aan bij deze zin " Een jaarabonnement kost 24,99 euro, terwijl dit maandelijks 3,99 kost. EA Access kan op alle platformen gebruikt worden."
    Dat het een abonnement voor alle platformen is? De xbox-pass-thingy is x-platform voor pc en xbox.
    Anders wordt het indd een dure grap ja…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 mei 2019 01:15
    Ik heb t vooral gebruikt voor een maandje om Anthem uit te proberen. Beste beslissing die ik ooit gemaakt heb. Nu heb ik ipv 60 euro maar 12 euro betaald en weet ik dat t niks is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 8 mei 2019 09:00
    Ik zie dat ik in m'n gamescollectie al veel van de spellen in de liberary zitten. Voornamelijk dragon age ben ik nog wel geinteresseerd naar, maar dat is niet genoeg om het te overwegen. Heb al een backlog waar ik ook aan moet beginnen ;) Maar ach dat de mogelijkheid er überhaupt is, is altijd toe te juigen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 mei 2019 11:16
    @GRDavies alle dragon age games kan je inmiddels voor een prikkie 2e hands of uit de budgetbak kopen. Daar moet je geen abonnement voor nemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 8 mei 2019 11:35
    @darkmanwls
    De budgetbak of 4 euro voor een maandje is nog steeds een verschil, daarnaast zitten er meer games in de vault die best het proberen waard zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 8 mei 2019 12:57