Terwijl het eerste deel nogal gemengde reacties heeft opgeroepen werkt Lionhead hard aan Black & White 2.

Gamespot heeft een preview geschreven over de game waarin wordt ingegaan wat de verschillen zullen zijn. Uiteraard heeft B&W2 een betere grafische engine en zijn de inwoners van je dorpjes slimmer geworden. Het verschil tussen goed en kwaad zal ook grafisch veel beter tot zijn recht komen, een evil creatue laat de grond verbranden met zijn voetstappen terwijl een good creature er gras laat groeien.Tribal villages are no longer defenseless settlements being contested by different gods. Villages can grow into towns, which can grow into cities. Settlements can come under attack by creatures and aggressive tribes, which will amass armies, so defenses such as walls and towers are now essential. You can lend support to specific villages using a city-building gameplay element. The gesture-based interface has been expanded with this in mind, so now you paint walls on the ground and draw spirals to create towers. Much like the original game's spell system, the size and durability of these defenses depends on how well you draw the proper symbols on the screen with the mouse. It's not enough to have tall, flimsy walls, because heavy storms or creature attacks can knock walls down. And during the course of the game, it'll be important to build walls taller, as tall, powerful enemy creatures may simply step over small early defenses.

De first look is verder te lezen bij Gamespot.