Dying Light krijgt mogelijk Oculus Rift-ondersteuning | Gamer.nl

Dying Light krijgt mogelijk Oculus Rift-ondersteuning | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Volgens Binkowski werken ze al maanden samen met Oculus VR, maar zijn ze nog niet ver genoeg met de ondersteuning om het officieel te maken. Er is een vroege speelbare versie beschikbaar, maar dit voldoet nog niet aan de eisen van de ontwikkelaar en Oculus VR zelf. Dit komt doordat de hardware nog niet geoptimaliseerd is. De headset heeft nog geen releasedatum en ondergaat diverse veranderingen.

"Momenteel is er geen officiële Oculus-ondersteuning, omdat we nog niet weten wat dat inhoudt. Sony en Xbox hebben een lijst aan eisen voor een game op hun platformen wordt uitgegeven, dus mogelijk krijgt Oculus Rift ook zo'n eisenlijst", aldus Binkowski. Door de overstap van de Developers Kit 1 naar Developers Kit 2, die head-tracking toevoegt en een hogere resolutie hanteert, moest Techland opnieuw de Oculus-ondersteuning implementeren. "Er zijn veel technische moeilijkheden, maar we werken eraan en ik kijk ernaar uit om Dying Light officieel op de Oculus te spelen."

Dying Light komt op 30 januari uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou